איומים והטרדות על בנות אולפנה במזרח ירושלים

קללות, יריקות, איומים והטרדות מיניות, כל אלו הן מנת חלקן של בנות אולפנת 'צביה-יצירתית', שכל חטאן הוא שהן לומדות בסמיכות לכפר עיסאוייה שבמזרח ירושלים. עיריית י-ם: "לאולפנה קיים תקן אבטחה כמו בכל ביה"ס התיכוניים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/10/16 14:42 כח בתשרי התשעז

איומים והטרדות על בנות אולפנה במזרח ירושלים
איאד חדד, בצלם: למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: איאד חדד, בצלם: למצולמים אין קשר לכתבה

בנות אולפנת 'צביה-יצירתית', הנמצאת סמוך לכפר עיסאוויה, אינן מקיימות את שנת הלימודים כסדרה, כתוצאה מאיומים והטרדות מצד חלק מתושבי הכפר הערבי. כך פורסם באתר החדשות 0404.

באולפנה לומדות כ-250 בנות, שנאלצות לסיים את יום הלימודים מוקדם מהרגיל מכיוון שהחל מהשעה 14:45 אין שומר במקום שיכול להגן עליהן. ע"פעדויותן של הבנות, הן סופגות איומים, יריקות, קללות והטרדות בעלות אופי מיני, כשהן עושות דרכן לתחנה הקרובה. הבנות מספרות כי הן מפחדות לצאת ממתחם האולפנה בשעות אחה"צ ומפחדות שבסופו של דבר ירצחו אותן.

בהנהלת האולפנה מבינים היטב את הפחד של הבנות ואף מגבים אותן. הורי נערות מוטרדים גם הם מהמצב וטוענים שאחת הבעיות היא מעבר המקום של האולפנה למקום הנוכחי, מה שמפגיש אותן עם מציאות בלתי נסבלת ללא יכולת להגן על עצמן. לדבריהם, הם שלחו מכתבים לראש העיר, ניר ברקת, אך לטענתם הוא התעלם. עוד טוענים חלק מההורים שהם מרגישים שמפקירים את חיי בנותיהן ומפחדים שזה רק עניין של זמן עד שהסיפור יגיע למצבי קיצון.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל'כיפה' כי "אבטחת מוסדות החינוך בירושלים נקבעת עפ"י הנחיות משטרת ישראל עפ"י קריטריונים ושיקולים מבצעיים. לאולפנת "צביה יצירתית" קיים תקן אבטחה כמו בכל בתיה"ס התיכוניים. מאחר ובאולפנה מתקיימות פעילויות מעבר לשעות הלימוד (בשעות אלו לא מתוקצבת אבטחה), התקינה העירייה מערכת בקרת כניסה המאפשרת שליטה ובקרה על כניסת המבקרים, מתוך ביה"ס. בנוסף, בשעות אלו אנו מפעילים עבור מוסדות חינוך פעילים, אופנוע עם שני לוחמים המסייר בשכונה וזמין להגיב לכל אירוע. חשוב להדגיש כי משטרת ישראל פועלת באזור זה בכוחות מתוגברים, לרבות עמדה קבועה בסמוך לאולפנה, לכיוון הכפר עיסוייה, המאוישת בכל שעות הלימודים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן