איום ביטחוני חדש על שבי שומרון?

שכונה פלשתינית בלתי חוקית המוקמת בימים אלה בגבעה שמול היישוב שבי שומרון, עתידה להפוך את גדר מיגון הירי שצה"ל הקים לבלתי יעילה. יוסי דגן: "ככל שהעבודות מתקדמות מדובר בסיכון ממשי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/08/16 16:11 כד באב התשעו

איום ביטחוני חדש על שבי שומרון?
תנועת רגבים, צילום: תנועת רגבים

עבודות פיתוח של שכונה פלשתינית בלתי חוקית שהחלו לאחרונה סמוך לגדר היישוב שבי שומרון, עשויות להוות איום של ממש על שלום התושבים. כך אומרים היום בתנועת רגבים בפניה למשרד הביטחון והמנהל האזרחי.

מדובר בעבודות פיתוח נרחבות ובלתי חוקיות של הכשרות קרקע לבניה, שערבים מהכפר נאקורה מבצעים לאחרונה ממזרח ליישוב בשטח הסמוך לכביש הגישה ליישוב. מתנועת רגבים נמסר כי העבודות המבוצעות על ידי כלי הנדסה כבדים בשטח השולט על ציר הגישה לשבי שומרון, מתקיימות בעיקר בסופי השבוע. "העיתוי אינו מקרי", אומר מנהל מחלקת השטח בתנועת רגבים, עובד ארד, "זו מגמה מוכרת שמטרתה לנצל את חופשת פקחי יחידת הפיקוח של המנהל האזרחי, ולקבוע עובדות בשטח".

לפני מספר שנים הציב משרד הבטחון חומת בטון למיגון ירי, שתחצוץ בין היישוב לכביש, בדומה לחומות מיגון נוספות שהוקמו במקטעים הסמוכים לכביש 6 ובאיזור ירושלים, אולם השכונה הבלתי חוקית אותה מתכננים הערבים להקים בשטח, נמצאת בשטח החולש בקו ירי על בתי היישוב, והקמתה תהפוך את חומת המיגון לבלתי רלוונטית.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אומר כי "מעבר לאי החוקיות הכרוכה בביצוע העבודות, מקרה זה עלול ליצור סיכון בטחוני לנוסעים על הציר ולתושבי היישוב", עוד מוסיף דגן המתגורר ביישוב כי "כבר עכשיו ישנה פגיעה קשה בתחושת הביטחון של הנוסעים בציר זה, וככל שהעבודות מתקדמות לא מדובר רק בפגיעה בתחושת הבטחון, אלא בסיכון ממשי".

(צילום: תנועת רגבים)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן