איוב קרא: הבית היהודי ביקשו שאתמודד ברשימה

חבר הכנסת לשעבר מטעם הליכוד חשף בשיחה ל'כיפה' כי נעשו אליו פניות מצד פעילים מרכזיים בבית היהודי בנוגע להתמודדות מטעם המפלגה הציונית דתית לכנסת הבאה, ואמר כי לא השיב אך אינו פוסל את האפשרות. "בודק את כל האופציות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/12/14 16:56 יז בכסלו התשעה

איוב קרא: הבית היהודי ביקשו שאתמודד ברשימה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הבית היהודי מנסה לגייס חברי כנסת וח"כים לשעבר מהליכוד. כך חושף היום (ג') איש הליכוד, חבר הכנסת לשעבר איוב קרא, בשיחה ל'כיפה'.

"רוצים אותי בבית היהודי. אני לא יכול להכחיש. היו אלי פניות מצד פעילים מרכזיים ברמות הגבוהות ביותר", אמר קרא, בן העדה הדרוזית. לדבריו, “בעקבות מה שקרה אתמול אני בודק את כל האפשרויות בתשומת לב. יש עלי לחצים מהעדה שלא להתפתות וללכת לפריימריז בליכוד, כשהמסר מבחינתם הוא שאנחנו נמצאים רק במקום ה-24. מבחינת הליכוד אנחנו לא על סדר היום. אנחנו על סדר היום של עם ישראל, של מדינת ישראל, ושל צה"ל אבל כנראה לא על סדר היום של הליכוד. אני שוקל את צעדי", אמר, אך לדבריו לא השיב להצעה לחיוב או לשלילה.

קרא מתייחס להצעת ראש הממשלה למרכז הליכוד שתוצע היום במלון אשל השומרון באריאל, לפיה רק במקום ה-24 יוצב שריון למועמד לא יהודי. קרא, שהיה בעבר חבר כנסת בליכוד, הודיע לאחר מכן כי הוא שוקל שלא להתמודד במפלגה בשל ההצבה של מועמד דרוזי במקום לא ראלי מבחינתו.

"זו לא פעם הראשונה שהנהגת הליכוד רומסת ורמסה ברגל גסה את כבודה של העדה הדרוזית וכול תומכיה במגזר הלא יהודי. כבר שילמתי פעמיים מחיר בשל נאמנותי העיוורת ואינני רוצה לעבור אותו הליך בשלישית”, הוסיף ואמר.

"בתקנון שהוצע אמש, לא מצאו אותם עסקני מקום למגזר הלא יהודי, לא בעשיריה הראשונה וגם לא בשנייה. אבל לכל העסקנים מצאו סידור עבודה. הצבת הדרוזים במקום גבוהה, לא נמדדת מהחור של כמות המתפקדים עבור מפלגת שלטון. המיקום הוא מסר חשוב לכול העולם שהיהודים מחזקים ומחבקים את תומכיהם ואוהדיהם, מאידך החיילים הדרוזים הפרוסים על גבולות ישראל ירגישו בכך שווים בין שווים גם בחיים האזרחיים".

אומנם לא מפתיע שהבית היהודי מנסים לגייס כוכבים מקרב העדה הדרוזית, לצד מגזרים אחרים, אך יחד עם זאת מדובר על הפעם הראשונה בה מודה בכיר דרוזי כי בכירים בבית היהודי מנסים לגייס אותו. בנוסף, הדבר מלמד על כך שהבית היהודי מנסה למשוך חברי כנסת וח"כים לשעבר מהליכוד לבית היהודי על מנת לחזק את המפלגה ולהגיע לעמדה בה יוכלו לדרוש להרכיב את הממשלה בעתיד.