איגוד ישיבות ההסדר: לא לגלח זקנים

מועצת איגוד ישיבות ההסדר התכנסה אמש לדיון חירום בסוגיית גילוח הזקנים בצה"ל. הרב דרוקמן שוחח עם ראש אכ"א והשניים סיכמו לפתור את הבעיה

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 29/02/16 10:07 כ באדר א'

איגוד ישיבות ההסדר: לא לגלח זקנים
אילוסטרציה בלבד. למצולמים אין קשר לידיעה. Yaakov Naumi, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה בלבד. למצולמים אין קשר לידיעה. Yaakov Naumi, פלאש 90

בכינוס חירום של איגוד ישיבות ההסדר שהתקיים אמש, הוחלט להורות לחיילים שלא לגלח את זקנם זאת למרות פקודת צה"ל שאמורה להיכנס בתחילת החודש המורה לחיילים שאין ברשותם אישור ממפקדם לגלח את זקנם.

אתמול (א') פורסם כי בחודש הבא תיכנס לתוקפה פקודה חדשה בצה"ל, המחייבת כל חייל שמגיע עם זקן לצבא או חייל המעוניין לגדל זקן, לקבל אישור מיוחד. עם זאת, למרות שחיילים רבים ביקשו ממפקדיהם אישור לגידול הזקן, חיילים רבים טרם קיבלו מענה חיובי לבקשה או מענה כלשהו. הפקודה החדשה עוררה סערה בקרב רבנים ואישי ציבור, בינהם הרב צפניה דרורי שאמר "לא להוריד את הזקן בשום אופן".

איגוד ישיבות ההסדר פרסם הבוקר את מסקנות ישיבת החירום שהתקיימה אמש, בה השתתפו ראשי ישיבות הסדר בכירים. על פי ההחלטה שהתקבלה. "חייל שהחליט מבחינה דתית-רוחנית לגדל זקן ואף חתם על כך בפני צה"ל ימצה את כלל ההליכים הנדרשים, כולל הגשת ערעור במידת הצורך. כל חייל במסלול ההסדר יכול לפנות לסיוע לאיגוד ישיבות ההסדר".

בשיחה שהתקיימה הלילה בין יו"ר מועצת איגוד ישיבות ההסדר הרב חיים דרוקמן ובין ראש אכ"א האלוף חגי טופולנסקי הובהר חד משמעית כי כל פניה מצד האיגוד לאכ"א בנוגע למקרי סירוב של מי שהצהיר על רצונו בגידול זקן מבחינה דתית ורוחנית - תטופל מיידית מול הגורמים היחידתיים.

מדובר צה"ל נמסר אתמול ל'כיפה': "כפי שהוחלט בקיץ האחרון, שונתה הפקודה בנושא גידול זקן בצה"ל. הנושא אף נדון בבג"ץ והפקודה אושרה. בימים אלו נכנסה לתוקף הפקודה וכלל הבקשות להיתר חריג לגידול זקן נבחנות לעומק על ידי הגורמים המוסמכים בפיקודים, תוך התחשבות בהמלצות מפקדים ורבנים. נדגיש כי כל בקשה נבחנת באופן שוויוני ללא הקשר למסלול אליו משתייך החייל. לכל חייל ישנה הזכות לערער על ההחלטה המתקבלת."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן