אח ואחות מרעננה תרמו את המתנות לרכישת אופנוע הצלה

אח ואחות שחגגו יחדיו את הגעתם למצוות, החליטו לא לשמור את כספי האירוע לעצמם והחליטו לתרום אותו לארגון 'אחוד הצלה'. "חשוב יותר לעזור לאחרים, מאשר לעשות מסיבה גדולה לעצמנו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/01/17 15:51 יג בטבת התשעז

אח ואחות מרעננה תרמו את המתנות לרכישת אופנוע הצלה
משה מזרחי, צילום: משה מזרחי

מה עשו אח ואחות עם המתנות שקיבלו לרגל חגיגת בר ובת המצווה שלהם? תרמו לארגון העוסק בהצלת חיים.

גיל קפלן תלמיד כיתה ז' באמי"ת מדעי בכפר בתיה רעננה ואחותו נעה, תלמידת כתה ו' בביה"ס אמי"ת נעם בעיר, חגגו לאחרונה בר ובת מצווה משותפים. לרגל המאורע החליטו השניים לתרום את כל המתנות שקיבלו לרכישת אופנוע עבור ארגון 'איחוד הצלה'.

'איחוד הצלה' הוא ארגון מתנדבים להצלת חיים המאחד אנשי רפואת חירום מכל הארץ. מטרת אנשי הארגון היא להעניק טיפול רפואי לחולה או פצוע עוד לפני הגעת אמבולנס למקום. במקרה חירום רפואי מזניק מוקד איחוד הצלה באמצעות תוכנת GPS את החובשים, הפרמדיקים והרופאים הקרובים ביותר למקום האירוע. מבדיקה באתר הארגון עולה, כי עלותו של אופנולנס (שילוב של אופנוע ואמבולנס. מ.ו.) עומד על 140 אלף ש"ח.

(צילום: משה מזרחי)

משפחת קפלן קיימה ארוחת בוקר חגיגית באמי"ת מדעי עבור כל ילדי הכתה, במהלכה הועבר האופנוע בטקס מרגש לידי מקס אנהנג חובש הארגון.

גיל הסביר מה הניע אותו ואת אחותו לא לקחת את המתנות לעצמם אלא לתרום לזולת: "אחותי ואני בחרנו לתרום את כספי הבר מצווה שלנו ל-'הצלה', כיוון שאנחנו מרגישים שזה יותר חשוב לעזור לאנשים אחרים, במיוחד כאלו שצריכים עזרה, מאשר לעשות מסיבה גדולה לעצמנו". אחותו נעה הוסיפה שהם רצו "לעשות מעשה שיהיה יעיל לאורך זמן ושיוכל לעזור לכמה שיותר אנשים ובחרנו בארגון 'איחוד הצלה'".

הרב שגיא רוזנבאום, מנהל אמי"ת מדעי שיבח את מעשה השניים ואמר: "אנו מודים לגיל, נעה ובני משפחתם אשר שיתפו את כולנו בבית החינוך בשמחה אמיתית של מצווה נתינה מכל הלב למען הזולת".