אחרי 40 שנה: המשגיח המיתולוגי של ישיבת כרם ביבנה פורש לגמלאות

הרב אברהם ריבלין, אחד האנשים היחידים הנושאים בתואר "משגיח" בישיבה של הציונות הדתית, פורש מתפקידו לאחר ארבעים שנה. "ברור שהתלמידים צריכים להרגיש אהבה ומסירות, אך לפעמים זה יותר מדי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/07/15 21:02 ז באב התשעה

הרב אברם ריבלין, אחד האנשים היחידים הנושאים בתואר 'משגיח' בישיבה של הציונות הדתית, פורש מתפקידו לאחר ארבעים שנה בתפקיד.

הרב ריבלין למד בישיבת נתיב מאיר משנת תש"ך עד תשכ"ד, ולאחר מכן החל את לימודיו בישיבת 'כרם ביבנה' ובמסגרת מסלול ההסדר שרת בנח"ל. בשנת תשכ"ט סיים את מסלול ההסדר, והמשיך את לימודיו בכולל האברכים בישיבה, וקיבל סמיכה מראש הישיבה הרב ח"י גולדוויכט זצ"ל, מהרבנים הראשיים לישראל- הרב שלמה גורן והרב עובדיה יוסף זצ"ל. סיים בהצטיינות את המכון להכשרת מורים שליד הישיבה. בתקופת לימודיו בכולל שימש כר"מ לבני חו"ל בישיבה.

בשנת תשל"ה נתמנה ע"י ראש הישיבה הרב ח"י גולדויכט זצ"ל כראש התוכנית לבני חו"ל, ולאחר מכן כמשגיח רוחני. בנוסף היה אחראי במשך עשרות שנים על תכנית השתלמות תורנית למנהלים ומורים המתקיימת עד היום בישיבה.

הרב ריבלין כתב מספר ספרים, ביניהם: "הסתרים שבאסתר" - על מגילת אסתר, "יונה - נבואה ותוכחה" על ספר יונה, "רות, דוד ומשיח" - על מגילת רות, "עיוני פרשה" - חמישה כרכים על כל התורה, "עיוני הפטרה" - על ההפטרות, ו"עיוני מקרא" - ספר הכוונה למורים לתנ"ך.

הרב ריבלין התייחס בשיחת פרידה שהעביר לחשיבות תפקיד המשגיח ואמר "ברור שהתלמידים צריכים להרגיש אהבה ומסירות, אבל לפעמים זה יותר מדי. לפעמים הרבנים שוכחים שהם צריכים לחנך. הרבנים צריכים לקבוע אידיאל שהבחורים צריכים להגיע אליו".

צפו בשיחת הפרידה

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=_Dw0YAsC8f4[/embed]