אחרי 22 שנה: דרעי חוזר למשרד הפנים

אחרי שחזר לכנסת עם השלמת שנות הקלון שלו, דרעי מגשים את חלומו וחוזר למשרת שר הפנים במקומו של סילבן שלום המתפטר. המינוי יאושר בימים הקרובים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 29/12/15 15:50 יז בטבת התשעו

אחרי 22 שנה: דרעי חוזר למשרד הפנים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

אחרי 22 שנה אריה דרעי חוזר למשרד הפנים מהדלת הקדמית. על פי הדיווחים הממשלה בישיבתה הקרובה (רביעי או ראשון) תאשר את מינויו של דרעי לשר הפנים זאת לאחר שהמשרה התפנתה עם התפטרותו של סילבן שלום.

ביום שני הבא יובא המינוי לאישור מליאת הכנסת שם צפויה לממשלה סערה שכן רבים בעיקר באופוזיציה יתנגדו למינוי של דרעי בשל העובדה שעבירות השוחד בהן הורשע ובגינן ישב בכלא כשלוש שנים נעשו בעת שהיה שר הפנים.

כזכור, מונה דרעי למנכ"ל משרד הפנים, והוא בן 27 שנים בלבד. לאחר הבחירות לכנסת השתים עשרה ב־1988, מונה לשר הפנים בממשלתו של יצחק שמיר, על רקע סירובו של הרב פרץ לקבל את התפקיד בעקבות פסיקת בג"ץ שעל משרד הפנים לרשום גרים רפורמיים כיהודים. דרעי הושבע לתפקידו בדצמבר 1988 והיה לשר הצעיר בתולדות מדינת ישראל.

מאוחר יותר הואשם דרעי בעבירות שוחד ומרמה וב-1999 הרשיע בית המשפט המחוזי בירושלים את אריה דרעי במרבית אישומי "התיק האישי" - עבירת שוחד אחת, 3 עבירות מרמה והפרת אמונים, וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. דרעי זוכה מעבירת שוחד אחת ומרישום כוזב במסמכי תאגיד ונגזרו עליו ארבע שנות מאסר וקנס של 250,000 ₪. מאוחר יותר דרעי ערער על הרשעתו לבית המשפט העליון. ביולי 2000 קיבל בית המשפט העליון את הערעור בחלקו ועונש המאסר הופחת בשנה, לשלוש שנות מאסר אותן ריצה בכלא מעשיהו.

לקראת הבחירות לכנסת התשע עשרה, ולאחר ריצוי שנות הקלון, חזר דרעי להנהגת ש"ס, לצדם של אלי ישי ואריאל אטיאס,‏ ומאוחר יותר מונה חזרה לתפקיד יו"ר התנועה. בכנסת ה-20 כיהן דרעי כשר הכלכלה ולאחר שהתפטר מתפקידו ככל הנראה בשל חוסר רצונו להתערב בסוגיית מתווה הגז הועבר דרעי למשרד לפיתוח הגליל.

התפטרותו המפתיעה של סילבן שלום בשל הטענות שהועלו נגדו בדבר מעשים מגונים הביאה שוב את דרעי למשרד עמו הוא הכי מזוהה - משרד הפנים. כאמור, רבים רואים במינוי המחודש טעם לפגם לאור העובדה שדרעי הורשע במשרד זה. גם כאשר מונה דרעי למשרד הכלכלה הופצה עצומה נגד מינויו מחדש לשר.