אחרי 20 שנה: הרב אגוזי פורש מהישיבה התיכונית בחיספין

את מקומו של ראש הישיבה היוצא ימלא הרב מוטי פרנקו. הרב משה אגוזי נחשב למי ששיקם את הישיבה, שמונה כיום כ-500 תלמידים, הנחשבת לאחת המבוקשות בארץ

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 27/01/13 14:32 טז בשבט התשעג

אחרי 20 שנה: הרב אגוזי פורש מהישיבה התיכונית בחיספין
הישיבה התיכונית חיספין, צילום: הישיבה התיכונית חיספין

לאחר יותר מ-20 שנה, הרב משה אגוזי, ראש הישיבה התיכונית בחיספין - עוזב את תפקידו. את מקומו יתפוס הרב מוטי פרנקו ולסגנו ימונה הרב שי פרנקל.

הרב אגוזי החל את דרכו בישיבה כמדריך ולאחר מכן כר“מ. לאחר פרישתם של הרב יגאל אריאל, מקים הישיבה, ופרישתו של מחליפו הרב מאיר צוקרמן, התמנה הרב אגוזי לעמוד בראשות הישיבה. לאחר קדנציה קצרה עזב הרב אגוזי על מנת להקים את ”בית למדרש התורה“ ללימודי תורת הקבלה. לאחר פרישתו התמנו מספר ראשי ישיבה, אולם אז הישיבה בחיספין נכנסה למצוקה. בשנת תשס"ט נקרא הרב אגוזי לשוב לראשות הישיבה על מנת לסייע לה להתרומם מחדש. הרב אגוזי עמד באתגר שהוצב לו וכיום ישיבת חיספין מונה כ-500 תלמידים ונחשבת לאחת הישיבות המבוקשות בארץ.

"אני עוזב בתחושה טובה", אמר היום לכיפה הרב אגוזי, "בקדנציה שלי קרו בישיבה דברים מדהימים והיא עומד היום יפה ויש רישום גבוהה והביקוש עולה". הוא מסביר כי בחר לעזוב את הישיבה בעקבות תחושת מיצוי: ”אני מחפש אתגרים חדשים. כרגע יש הצעות על הפרק וקיבלתי החלטה אך מנוע מלפרסם זאת".

"הדבר המרכזי כמובן זה למצוא את הסוד ולפענח כיצד יוצרים קשר טוב ומיוחד עם התלמידים ומאידך לא לוותר להם ולדרוש דרישות ערכיות", מסביר הרב אגוזי את הסוד להצלחת דרכו החינוכית. לדבריו, "לצעוד על שני הסעיפים הללו זו אומנות החינוך. האתגר הוא ליצור עם התלמיד תחושה של יחד באמצעות קשר טוב ואישי ומצד שני לשדר שאנחנו המחנכים בעלי הבית ולא נוותר עליכם ונגיע להישגים. להערכתי הצלחנו למצוא את הדרך וגם לאחר עזיבתי נותר בישיבה צוות מדהים".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il