אחרי 20 שנה: "הבית היהודי" מנסה לכבוש את נהריה

לאחר שני עשורים בהם לא היה ייצוג משמעותי לציונות הדתית בנהריה, תנסה רשימתו של קובי ויצמן, שרץ מטעם "הבית היהודי", להצליח לחזק את כוחה במועצת העיר

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 20/08/13 10:47 יד באלול התשעג

אחרי 20 שנה: "הבית היהודי" מנסה לכבוש את נהריה

לאחר כשני עשורים שבהם לא היה ייצוג משמעותי לציונות הדתית בנהריה, בבית היהודי מתכוונים הפעם להסתער על העיר במלוא העוצמה. לשם כך גייסה המפלגה את קובי ויצמן - יועצו הבכיר של סגן שר החינוך, אבי וורצמן.

ויצמן (38) סרן במילואים, ניהל בעבר את ישיבת ההסדר 'נהר דעה' ואת הגרעין התורני 'בית נריה' וקיבל את ברכתו של המקובל האדמו"ר הרב דוד חי אבוחצירא מנהריה, ברכה שיכולה להיות בעלת משמעות מכרעת להמשך הקמפיין הפוליטי.

השבוע סיימה הסיעה לשבץ את רשימת המועמדים למועצת העיר ועושה רושם שהרשימה הולכת להיות מעניינת מאוד. נהריה היא העיר הצפונית ביותר במישור החוף ומונה מעל ל-60 אלף תושבים ומשמשת כבירת הגליל המערבי ומשמשת כמרכז עסקי, תרבותי וחינוכי לכלל יישובי הסביבה. בעיר קיימת קהילה דתית לאומית מתפתחת וכיאה להתפתחות הארצית, במפלגה מתכוונים לפעול דבר.

במקום השני ברשימה הוצבה דבורה כהן (56) ששימשה במשך 32 שנים כגננת ותחת ידה התחנכו דורות של ילדים בנהריה. במקום השלישי הוצב יליד העיר, איש העסקים וקבלן הבניין אורי סוסי שהינו גם גבאי בית הכנסת יצחק אבינו. בנוסף, תכלול הרשימה את דר' דוד שטראוס ששימש מנהל בית ספר "אבן שוהם" במשך קרוב ל-30 שנה, ואת חן אלמגור, (28), תושב שכונת טרומפלדור, בעל תואר שני בניהול לוגיסטי. אלמגור, ממקימי סניף בני עקיבא בבית הספר רמב"ם משמש כמנהל יום הבחירות של הסיעה.

ויצמן אומר היום כי ”יש לנו רשימה רעננה שמשלבת מצוין בין צעירים וותיקים בעיר. הצבתה של דבורה כהן מהווה עבורי מסר כפול: אשה במקום השני בעלת קבלות בעשייה המייצגת את ותיקי הציונות הדתית ומשלבת בין העידן החדש לישן. אני מאמין ששילוב של ותיקים בעלי נסיון הינו חשוב מאוד ומקווה שהדבר יקבל ביטוי מובהק בהתגייסותם להצביע למפלגה, שכן אין לנו עתיד ללא העבר שלנו“.

לדבריו, ”יש לנו רשימה מגובשת ופעילים ממגזרים רבים, עולים חדשים, חילונים, וחרדים מאוכזבים, אנחנו נחזק את הציונות הדתית, אך אנחנו ממש לא סקטוריאליים ומעניין אותנו הציבור כולו, החינוך של כולם- אנחנו פונים לשנוי גם בקרב בתי הספר הדתיים וגם החילוניים ונדאג לכל בעיה חינוכית שנוגעת לציבור החילוני בדיוק כפי שנדאג לאנשי המגזר. אחד הסלוגנים שלנו הוא: 'יש מקום לכולם'. אנחנו לא מגבילים את עצמנו וקוראים לכולם להצטרף, דתיים וחילוניים ומבטיחים לתת מענה“.