אחרי שלושים שנה ימונה רב ראשי אשכנזי לעיר נתניה

מועצת העיר נתניה החליטה לאייש את משרת הרב האשכנזי הראשי לעיר, לאחר שלושה עשורים בהם המשרה לא אוישה. המהלך טעון כעת את אישור משרד הדתות ומשרד המשפטים

חדשות כיפה אורי פולק 18/09/11 14:14 יט באלול התשעא

אחרי שלושים שנה ימונה רב ראשי אשכנזי לעיר נתניה
יוסף אבי ויאיר אנגל, צילום: יוסף אבי ויאיר אנגל

מועצת העיר נתניה החליטה לאייש את משרת הרב האשכנזי הראשי לעיר, זאת לאחר שלושה עשורים במהלכם עמד רק רב ראשי ספרדי בעיר. במועצת העיר האחרונה הכריזה ראש העיר, הגברת מרים פיירברג-איכר, כי בכוונתה להתחיל בתהליך לבחירתו של המועמד האשכנזי לרבנות הראשית בעיר.

בשלב זה נתונה ההחלטה לאישורו של שר הדתות יעקב מרגי ומשרד המשפטים, לאחריה תוקם ועדה המורכבת מנציג שר הדתות, עיריית נתניה וועד העיר המכהן, זאת כדי למנות את הרב. הוועדה צפויה למנות כ-48 נציגים המורכבים מ-50% מבתי הכנסת בעיר, שווה בשווה בין בתי הכנסת הספרדיים והאשכנזיים, נוסף על שלוש שמיניות הרכב מועצת העיר, ושמינית נציגות של שר הדתות.

גורם במועצה העירונית בנתניה העריך כי הרב קלמן בר צפוי להיבחר לתפקיד בשל התמיכה הרחבה לה הוא זוכה בקרב מרבית החוגים בעיר - במידה ויאושר מינויו. הרב בר, בוגר הישיבה התיכונית בנתניה וישיבת "כרם ביבנה", משמש כיום כרב מכללת "תלפיות" בתל אביב וכמי שפועל בשנים האחרונות במסגרות תורניות שונות הפועלות בנתניה.

בעיריית נתניה הדגישו כי "נושא מינוי רב ראשי-אשכנזי מצוי על סדר היום העירוני מזה שנים, עוד מתחילת הקדנציה השנייה של ראש העיר, כאשר הנושא לא קודם מכל מיני טעמים, ביניהם סוגיות משפטיות במשרד הדתות בנוגע למינוי רבנים ראשיים". יצויין כי ראש העיר המכהנת פועלת לחיזוק הפעילות הציונית-דתית בעיר, בעידוד תקציבי למוסדות הציונות הדתית בעיר ולקידום פעילויות חינוכיות למען הציבור הדתי בנתניה.