אחרי שהיו באל אקצה: לגעת בפעם הראשונה באבני הכותל

17 שנה לאחר שהתחתנה עם גבר ערבי וחולצה לפני כשנה בחילוץ דרמטי במיוחד, ביקשה א' יחד עם ילדיה לסגור מעגל ולבקר יחד בכותל המערבי, הפעם מהצד היהודי שלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/16 12:29 יז בסיון התשעו

אחרי שהיו באל אקצה: לגעת בפעם הראשונה באבני הכותל
יד לאחים, צילום: יד לאחים

א', יהודיה בת 36, חיה במשך קרוב ל-18 שנה בכפר ערבי בדרום הארץ יחד עם בעלה הערבי. א' ובעלה הכירו בזמן שעבדו יחד במפעל מזון, ולאחר חיזורים רבים מצידו החליטה להיענות לו. השניים התחתנו ועברו לגור יחד, ואף נולדו להם 6 ילדים. לאחר כמעט 11 שנים של מגורים בכפר, לפני כשש שנים, יצרה חברת ילדות של א' קשר עמה, אחרי שלא דיברו קרוב לעשר שנים יחד. א' סיפרה כי לא טוב לה, וכי היא רוצה לעזוב את בעלה ואת הכפר בו היא גרה עמו. מספר ימים לאחר שיצרה עימה קשר, נותק הטלפון. בדיעבד הסתבר, שבעלה של א' גילה שיצרה קשר עם חברתה, ובעקבות כך שבר לה את הטלפון ואף נהג בה באלימות קשה לאחר מכן.

לפני כשנה, קרוב לחמש שנים לאחר יצירת הקשר הראשוני עמה, נוצר קשר בין ארגון יד לאחים לבין א' ותוכנן חילוץ מיוחד של א' וילדיה. החילוץ, הוגדר בארגון כ"דרמטי במיוחד" ולאחריו הועברה א' יחד עם ילדיה לדירת מסתור של הארגון והיא וילדיה החלו הליך שיקום בליווי של עובדת סוציאלית מיד לאחים. במקביל, ילדיה, שלא ידעו עברית, החלו להשתלב בצורה זהירה ומדודה, תוך שהם מלווים על ידי חונכים וחונכות מטעם הארגון.

א' עברה לאחרונה תהליך של השבה ליהדות, ורצתה לציין את יציאתה מהכפר הערבי בביקור סימלי ומיוחד בכותל המערבי יחד עם ילדיה, שאמנם ביקרו במסגד אל אקצה במהלך ימי צום הרמדאן כל השנים, אך מעולם לא ביקרו בצד היהודי של הכותל, והפעם הם עשו זאת כיהודים. וכך, חונכים וחונכות מיד לאחים ארגנו את הנסיעה המיוחדת לכותל א' וילדיה בסוף השבוע האחרון.

"התרגשנו מאוד לשמוע את בקשתה של א' לבקר בכותל המערבי יחד עם ילדיה, שהתחנכו על ברכי האיסלאם", אמרו בארגון יד לאחים, והוסיפו "אנו מלווים את המשפחה המיוחדת הזו ליווי צמוד, ושמחים לגלות כי הרגש היהודי ממשיך לבעור באותן בנות שלמרות ההליכה בנכר שנים רבות עם בעלים שאינם יהודים, הרגש היהודי בוער בהם גם לאחר קרוב ל-20 שנה בכפר ערבי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן