אחרי סערת הרב לוינשטיין: הרמטכ"ל יחליט מי קצין חינוך ראשי הבא

היום ינהל הרמטכ"ל אייזנקוט סבב דיונים במטרה לקדם את הליך הבחירה של קצין החינוך הראשי הבא, מי זה יהיה? אחת המועמדות: אל"מ יעל הס שהרב לוינשטיין הצהיר כי היא "רפורמית מוצהרת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/07/16 12:59 יט בתמוז התשעו

אחרי סערת הרב לוינשטיין: הרמטכ"ל יחליט מי קצין חינוך ראשי הבא
דובר צהל, צילום: דובר צהל

סוגיית מינוי קצין חינוך ראשי מעולם לא היתה מעניינת יותר.

היום ינהל הרמטכ"ל גדי אייזנקוט, סדרת התייעצויות בנוגע לאיוש תפקיד קצין חינוך ראשי. בימים כתיקונם המינוי לא גורר דיונים וסערות מיוחדות אך על רקע מינויו של הרב אייל קרים לרבצ"ר, מינוי שלא עבר בשקט, ולאור דברי הרב יגאל לוינשטיין על המאבק שמתחולל בצבא על עולם החינוך והערכים בצה"ל, הדמות שתיכנס לתפקיד בקיץ הבא הופכת לדמות מפתח.

אחת המועמדות לתפקיד היא אל"מ יעל הס, המשמשת כיום כרמ"ח חינוך במפקדת קצין חינוך ראשי, שמה של אל"מ הס נקשר בעבר לסוגיות חינוך שנויות במחלוקת, בעבר היא קראה לחשוף בפני חיילי צה"ל גם תכנים ותפיסות שאינן אורתודוכסיות, כמו כן אל"מ הס היא רעייתו של עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית המשמש כארגון הגג של הקהילות הקונסרבטיביות.

בנאומו של הרב יגאל לוינשטיין, בכנס מלפני שבועיים, הוא התייחס לאל"מ הס וצין שהיא רפורמית מוצהרת הפועלת נמרצות לחינוך לפלורליזם והציג אותה כחלק בלתי נפרד מאותם ערכים בעייתים לדבריו, שחיל החינוך מנסה להנחיל בצה"ל.

קצין החינוך הנוכחי, תא"ל אבנר פז צוק, צפוי לסיים את תפקידו בקיץ הבא, כהונתו הוארכה בשנה על רקע מלחמת החינוך והתרבות המתחוללת כעת בצה"ל, במטרה להנמיך את הלהבות ע"מ שקצין או קצינת החינוך הבאה יכנסו לתפקיד בצורה חלקה, השאלה שנשאלת כעת בסביבתו של הרמטכ"ל אייזנקוט היא האם לא כדאי לחשוב על מינוי של קצין בעל רקע קרבי לתפקיד, מה שאולי ירגיע מעט את הרוחות ויאפשר לשני צידי המתרס במלחמת הדעות הזו ללמוד להסתדר יחד.