אחרי הצלחת מיזם הנישואין, ב"צהר" מציעים גם מוהלים

מוהלי "צהר" יתחייבו להיפגש עם ההורים לפני האירוע, לבדוק את הילד רפואית ולהגיע לברית המילה בזמן – בתעריף קבוע של 1,000 שקלים. הרב סתיו: "זו הזדמנות לחבר כל יהודי לעם ישראל ולקב"ה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 10/07/12 09:53 כ בתמוז התשעב

אחרי הצלחת מיזם הנישואין, ב"צהר" מציעים גם מוהלים
Chesdovi-cc-by, צילום: Chesdovi-cc-by

ארגון רבני "צהר" משיק מיזם חדש, במסגרתו יפעילו ב"צהר" מוהלים אשר יעברו הכשרה מיוחדת ויידרשו לעמוד בתקנות הארגון ולהציג "יהדות מאירה פנים", על פי ההלכה.

כ-10 מוהלים מהציבור הדתי לאומי עברו אתמול (ב') הכשרה מיוחדת בישיבת ההסדר בפתח תקווה במעמד יו"ר הארגון הרב דוד סתיו והמנכ"ל משה בארי. ב"צהר" הסבירו שהמוהלים הינם בעלי תעודות הכשרה של משרד הבריאות ושל הרבנות הראשית לישראל והם עוברים הכשרה ייחודית של ארגון צהר על מנת שהאירוע יותאם למשפחה. "המוהלים של צהר הינם בעלי ניסיון רב בקיום ברית מילה, והם נבדקים על ידי מנהלי אגף ברית המילה הן בתחום המקצועי והן ביכולתם ליצור חיבור עם הציבור הרחב", הסבירו בארגון.

ב"צהר" ציינו כי המוהלים מתחייבים להיפגש עם ההורים לפני הברית, לבדוק את הילד רפואית ולהגיע בזמן לאירוע. להבדיל ממיזם הנישואין, הפעם יוכלו המוהלים לגבות תעריף קבוע של 1,000 שקלים, בתנאי שינהלו ספרי חשבונות עם קבלות כחוק.

הרב דוד סתיו, יו"ר "צהר", מסביר כי "ברית המילה מבטא את כריתת הברית בין היהודי לבין הקב"ה. עם ישראל במהלך הדורות, ראה בברית המילה אחת מן המצוות החשובות ביותר ומסר נפשו על מצווה זו גם כשנגזרו גזרות האוסרות את ברית המילה על ידי אנטיוכוס ואחרים".

הרב סתיו ציין כי "הכניסה לברית הינה הזדמנות לכל יהודי לחוות את החיבור העמוק שבין היהודי לבין עם ישראל והקב"ה. ארגון 'צהר' מרגיש זכות וחובה להיות שותפים להורים במעמד החשוב והמכריע הזה בכניסתו של הרך הנולד לחיק היהדות ולעשות זאת בצורה שתותיר את רישומה לטובה למשך שנים".