אחיה של רות פוגל: אין לקשור בין שחרור מחבלים להקפאת בניה ביו"ש

13 חברי כנסת מטעם העבודה וש"ס הגישו בקשה לרה"מ להקפאת בנייה ביו"ש בתמורה לאי שחרור מחבלים. אליחי בן שי, אחיה של רות פוגל ז"ל במכתב תגובה "לא יכולתי שלא לחוש שאט נפש"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/03/14 13:51 כג באדר ב'

אחיה של רות פוגל: אין לקשור בין שחרור מחבלים להקפאת בניה ביו"ש
יחצ, צילום: יחצ

הבוקר (ג') הגישו לראש הממשלה 13 חברי כנסת מהאופוזיציה, בהם חברי כנסת ממפלגות העבודה וש"ס, בקשה לפיה במקום שחרור המחבלים אשר צפוי בשבוע הקרוב, תוקפא הבנייה ביו"ש. לדבריהם "את חוסר הבנייה ניתן לבטל אך שחרור אסירים הוא צעד שאין ממנו דרך חזרה".

אליחי בן שי, אחיה של רות פוגל ז"ל אשר נרצחה עם בעלה אודי ושלושת ילדיה בפיגוע באיתמר, פרסם בצהריים (ג') מכתב תגובה בו הביע שאט נפש מההצעה להמיר שחרור המחבלים בהקפאת בנייה. "לאורך כל הדרך במאבק כנגד שחרור המחבלים נלחמים בני משפחות שכולות יחד עם אנשים טובים הנקרים בדרך, במטרה להפוך את השיח לגבי עניין זה משיח פוליטי וקטנוני המתייחס לדברים על פי שיקולים קטנים וצרים, לשיח של ערכים העומדים בזכות עצמם ואינם נדרשים להסברים פוליטיים כאלה ואחרים", כתב בן שי.

"אין לי אלא להסיק כי חתימתכם אינה אלא חתימה פוליטית, פרסומית, וכו', ולא חתימה הבאה לבטא זעקה כנגד המעשה הנוראי של שחרור אנשים שרצחו טף גברים ונשים חפים מפשע לחופשי, בלא שום קשר לעניינים פוליטיים אחרים".

"משפחות שכולות רבות וביניהם אני הקטן דורשים- אל נא תקשרו נושא זה, אשר אינו מתקבל על ההיגיון הפשוט לאף אדם באשר הוא אדם, לאף נושא אחר, לא לשחרור יהונתן פולארד (שבשחרורו נשמח מאוד, בלא קשר לנושא זה), להקפאת בנייה ולא לאף נושא אחר", מוסיף בן שי. "שחרור הרוצחים הינו פגם ערכי מוסרי, הפוגע בחוסנו של העם היהודי. כמו כן שחרור הרוצחים פוגע ביכולת ההרתעה של מדינתנו, ומוביל באופן ישיר להתגברות הטרור. מאות מאזרחי מדינת ישראל נרצחו על ידי מחבלים ששוחררו. העניין פשוט- אסור לשחרר מחבלים", מסכם בן שי.