אחוזי גיוס מרשימים בשומרון: פי 2 יותר לוחמים מהממוצע הארצי

מנתוני אגף כוח האדם בצה"ל עולה כי 9 מכל 10 בני נוער בשומרון מתגייסים לשירות משמעותי בצה"ל. 1 מכל 6 – יוצאים לקצונה. ראש אכ"א: הנתונים הם מקור גאווה לכלל תושבי המועצה

חדשות כיפה אורי פולק 26/01/12 23:13 ב בשבט התשעב

אחוזי גיוס מרשימים בשומרון: פי 2 יותר לוחמים מהממוצע הארצי
דובר צהל, צילום: דובר צהל

מנתוני אגף כוח האדם בצה"ל עולה כי הנוער במועצה האזורית שומרון שומר על אחוזי גיוס ומוטיבציה גבוהים לצה"ל, זאת ביחס לממוצע הארצי. הנוער בשומרון רשם קפיצה של 16 מקומות בדירוג הארצי באחוזי השירות הקרבי, כמו גם באחוזי הקצינים היוצאים מתוכו.

81.2% מבני שהנוער בשומרון מתגייסים לצה"ל לאחר סיום התיכון, או לאחר לימוד בישיבת הסדר או מכינה קדם צבאית - לעומת ממוצע ארצי של 74.8%, כשרובם המוחלט של היתר מתגייסים בהמשך לאחר לימוד של מספר שנים גבוה יותר בישיבה גבוהה.

עוד עולה כי 67.1% מהמתגייסים, למעלה משני שליש, משרתים כלוחמים - כמעט פי שניים מן הממוצע הארצי, העומד על 39.5%. בסך הכל, שניים מכל שלושה מקרב המתגייסים בשומרון מתנדבים לתפקידי לוחמים ביחידות הלוחמות ובסיירות.

הנתונים המרשימים נשמרים גם ביחס לאחוזי הקצונה, כש-1 מכל 6 בני נוער בשומרון הינו קצין - פי שניים מהממוצע הארצי העומד על 8.3% בסך הכל. 9 מכל 10 בני נוער שמתגייסים מהשומרון משרתים שירות משמעותי בצה"ל.

ראש אגף כוח האדם בצה"ל, האלוף אורנה ברביבאי, שיגרה מכתב ברכה לראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, בו היא טוענה כי "ראוי שהנתונים האלה יהוו מקור גאווה לך ולכלל תושבי המועצה". לטענתה, הנתונים ממחישים "פעילות משמעותית וברוכה להגברת המודעות לשירות משמעותי ולהכנה לקראתו. קבל הערכתי ותודתי לך ולכל הגורמים במועצה העושים במלאכה".

מסיקה ציין בתגובה כי "הנוער בשומרון מתחנך על ערכי ההתיישבות בארץ ישראל ושותף בהגשמת הציונות יום יום, ולכן אין פלא שהוא מוביל ומהווה את חוד החנית של המדינה גם בתחום הצבאי".

לדבריו, "את אותה אנרגיה חיובית ומבורכת שהוא משקיע ביישוב הארץ, משקיע נוער השומרון גם בהגנה על מדינת ישראל במסגרת צה"ל. החינוך להתיישבות בארץ ישראל מוביל גם להצטיינות בצה"ל. נתוני הגיוס והשירות המשמעותי המדהימים של נוער השומרון הם תעודת כבוד לנוער בהתיישבות, אך הוא גם תשובה לכל המסיתים ומפיצי השנאה בתקפה האחרונה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן