אחד הנערים התקשר למשטרה ולחש "נחטפנו"

הותר לפרסום: שניות לאחר שעלה על רכב התקשר אחד החטופים למשטרה ולחש "נחטפנו". הסריקות באזור חברון נמשכות אחר שלושת החטופים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/06/14 18:29 יז בסיון התשעד

אחד הנערים התקשר למשטרה ולחש "נחטפנו"
באדיבות המשפחות, צילום: באדיבות המשפחות

"נחטפנו", לחש אחד החטופים בטלפון רגע לפני שנעלמו השלושה ביום חמישי האחרון, כך הותר הערב (א') לפרסום. החטוף, התקשר למשטרה שניות לאחר שעלה על הרכב עליו המחבלים ומאז נעלמו עקבותיו. בהקלטה נשמע קול חבטה ברקע, והשיחה נותקה בפתאומיות. במשטרה התעלמו מהשיחה ועל כן עברו שעות עד שצה"ל יודע בדבר האפשרות לחטיפה והחל לפעול.

ביום חמישי בשעה 22:25 התקבלה במוקד 100 של המשטרה שיחת טלפון מאחד הנערים שנחטפו, במהלכה נשמע הנער לוחש: "חטפו אותי, חטפו אותי". השיחה ארכה שתי דקות, במהלכה נשמע קול חבטה והיא נותקה בפתאומיות.

שלושה ימים לאחר שגיל-עד, נפתלי ואייל נחטפו באזור גוש עציון עדיין לא ידוע לאן נלקחו. כוחות הביטחון מבצעים סריקות באזור חברון אחר שלושת הנערים במסגרת מבצע 'שובו אחים'. לצה"ל נודע על האפשרות לחטיפה רק שעות לאחר אותה שיחת טלפון גורלית למשטרת ישראל, ומאז פועלים כוחות הצבא בעיקר צפונית-מערבית לחברון. בכניסות וביציאות הדרומיות של העיר הוצבו מחסומי ביקורת.

בצה"ל אומרים כי המטרה היא לא לפגוע באוכלוסייה הפלסטינית, אך מנגד למנוע העברת החטופים לכיוון עזה. על פי הערכות החטופים נמצאים באזור חברון. בתוך כך, טוענים גורמים מצריים כי הם פועלים להשבת החטופים לידי ישראל.