אחד האולמות המוכרים ביותר בארץ אפשר לגויים לבצע הפרשת חלה בניגוד להלכה

בסיור שגרתי של אנשי מכון כושרות התגלה כי באולם מפורסם בארץ ביצע פועל שאינו יהודי את הפרשת החלה, דבר אשר אסור ע"פ ההלכה. במקרה נוסף לא בוצעה במשך שבוע הפרשת חלה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/05/14 11:10 א באייר התשעד

אחד האולמות המוכרים ביותר בארץ אפשר לגויים לבצע הפרשת חלה בניגוד להלכה
מכון התורה והארץ, צילום: מכון התורה והארץ

אחד האולמות המוכרים בארץ אפשר לגויים לבצע הפרשת חלה בניגוד להלכה, כך עולה מדיווח לאחרונה של אנשי מכון כושרות. לדברי אנשי המכון התגלה בסיור שגרתי כי פועל אשר אינו יהודי שהוציא את הבצק מהמעבד, ביצע את הפרשת החלה בעצמה בברכה, דבר אשר כמובן אסור על פי ההלכה.

במקרה אחר, כשביקרו רבני כושרות במאפיה מהגדולות בארץ אמר מפריש החלה שהוא היה חולה שבוע ולא הגיע, ולא הביאו לו מחליף, וכך לא בוצעה הפרשת חלה אשר הכרחית באפייה. "היינו בהלם מוחלט", סיפר הרב כץ מרבני כושרות, והוסיף "מוכרחים שיהיו נהלים ברורים יותר שדבר כזה לא יישנה".

הרב כץ הוסיף כי: "העיסוק בסוגיית הפרשת חלה חשוב לעין ערוך שכן אפילו שכל חומרי הגלם ברמת מהדרין וכל תהליך האפייה נעשה ע"י יהודי, אך לא הופרשה חלה כדין הרי שהלחם אשר יצא מהעיסה אסור באכילה. לכן, מוכרחים שיהיו נהלים ברורים בנושא הפרשת חלה הנאכפים על ידי משגיח במקום".

בעקבות האירועים כאמור החלו במכון התורה והארץ לבצע סיורים על מנת לחדד את הנהלים. בנוסף החלו במכון בתוכנית לימוד חדשה חדשה אליה נרשמו רבנים ואברכים, בהם גם כאלה העושים הסמכה לרבנות, שמלבד העיסוק הפעיל בהוראת הלכות, בתשובות לציבור ובהוצאת חומרי למידה, חפצים להרחיב את ידיעתם בתחום וכעת זוכים ללמוד בתכנית מסודרת המקיפה את המצוות התלויות בארץ.

"בעולם התעשייה ובמפעלי הבצק המפותחים כיום שבהם מתעסקים בכמויות אדירות של בצק המחייבות לעשות הפרשת חלה, עולה בתכיפות שאלה מרכזית והיא, מה קורה כששכחו להפריש מאחת העיסות", מסבירים במכון התורה והארץ, ומדגישים כי אלו חלק מהסוגיות איתן מתמודדים תלמידי התוכנית.