אושר מינויו של אביחי מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה

הממשלה אישרה הבוקר בפה אחד את החלטת הממשלה, בדבר מינויו של מזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, לתפקיד היועמ"ש הבא

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 03/01/16 13:26 כב בטבת התשעו

אושר מינויו של אביחי מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה
Emil Salman, צילום: Emil Salman

הממשלה אישרה הבוקר (א') בפה אחד למנות את מזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, לתפקיד היועץ המשפטי הבא והוא יכהן בו במשך 6 השנים הבאות. בראשית ישיבת הממשלה הציגה השרה את שלבי עבודת הוועדה, תהליך הקמתה, החלטת הוועדה והמלצתה על מועמדתו של ד"ר אביחי מנדלבליט כמועמד יחיד.

מנדלבליט, שכיהן בעבר כפרקליט הצבאי הראשי והשתחרר מצה"ל בדרגת אלוף, יחליף בתפקידו את היועץ המשפטי הנוכחי יהודה וינשטיין, שאמור לסיים את תפקידו בסוף החודש הקרוב.

שרת המשפטים איילת שקד, אמרה כי מנדלבליט הוא המינוי הראוי ביותר: "ד"ר מנדלבליט בעל נסיון רב בכל תחומי המשפט. ניסיונו הרב בתור שופט, סנגור צבאי ראשי, פצר ומומחה למשפט בינלאומי מקנה לו יתרון רב לביצוע תפקיד היועמ"ש. מהיכרותי עם ד"ר מנדלבליט אני בטוחה כי הוא יהיה יועץ מקצועי ועצמאי שיאפשר לממשלה לבצע את מדיניותה במסגרת החוק".

ההצבעה על מנדלבליט נערכה על רקע המחלוקת סביב בחירתו כמועמד יחיד לתפקיד על ידי ועדת האיתור שמינתה שרת המשפטים איילת שקד. הוועדה נדרשה למצוא שלושה מועמדים לתפקיד, אך בסופו של דבר העמידה הוועדה, בראשה עמד נשיא בית המשפט העליון בדימוס אשר גרוניס, מועמד יחיד, זאת למרות התנגדותו של גרוניס.

עם אישור הממשלה צפויים כמה ארגונים חברתיים לעתור לבג"ץ נגד מינויו של מנדלבליט. בשבוע שעבר דחה בג"ץ שתי עתירות בנושא בטענה כי הדבר עוד מוקדם, שכן המינוי טרם אושר בממשלה.

ביקורת מרכזית הוטחה בשרת המשפטים עצמה, איילת שקד, וכן על ועדת האיתור. זאת מכיוון שהועדה נטלה את שיקול הדעת של שקד בכך שהציעה מועמד יחיד לתפקיד, ולא הביאה לשרת המשפטים מועמדים לבחור מביניהם.