אושר בכנסת: בשבוע הבא ייפתחו הפרוטוקולים החסויים של 'חטופי תימן'

בכנס מיוחד, בו עלתה הצגה שסיפרה את סיפורם של חטופי תימן, אמרה יו"ר השדולה למען יהודי תימן, ח"כ נורית קורן כי אחרי פתיחת הפרוטוקולים "נקים ועדת חקירה שתחקור אותם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/12/16 16:17 כא בכסלו התשעז

אושר בכנסת: בשבוע הבא ייפתחו הפרוטוקולים החסויים של 'חטופי תימן'
מרכז דהאן, צילום: מרכז דהאן

פרשת חטופי תימן, הינה פרשה כאובה וטעונה העולה מעת לעת לשיח במדינת ישראל. היום הודיע ח"כ נורית קורן מהליכוד, שהחיסיון של הפרוטוקולים הוסר ועד שבוע הבא ייחשפו המסמכים במלואם.

ח"כ קורן אמרה אתמול בכנס, שנערך מטעם מרכז דהאן באוניברסיטת בר אילן, שהכוונה היא ללכת עם הפרשה עד הסוף, "היום אישרנו צו לפתיחת הפרוטוקולים של פרשת חטופי תימן, עד השבוע הבא המסמכים ייפתחו ונקים ועדת חקירה שתחקור את הפרוטוקולים". יושבת ראש השדולה למען יהודי תימן, המזרח והבלקן ציינה כי "אנו נמצאים בתקופה היסטורית, היום מדינת ישראל מינתה 2 שופטות ממוצא אתיופי".

(צילום: מרכז דהאן)

בכנס, בו השתתפו מאות אנשים, עלתה הצגה שסיפרה את סיפורם של ילדי תימן החטופים. מנכ"ל המשרד לשיוויון חברתי, אבי כהן אמר בכנס: "אני רק בגיל 35 התחלתי ללמוד על מורשת מרוקו ותימן, משם הוריי באו. עכשיו העברנו בכנסת 10 מיליון ₪ לתיעוד עדויות של יוצאי מדינות ערב ואירן, כדי להנחיל לדורות הבאים את המורשת של אבותינו"

ד"ר שמעון אוחיון, מנהל מרכז דהאן למורשת יהדות המזרח התייחס להצגה ואמר "ישנה חשיבות עצומה לשמר את השיח על פרשה כה כאובה אשר אירעה ליהודי תימן. אני שמח שכיום ניתן לראות מיצגים אומנותיים על הפרשה כמו ההצגה היום". בסיום הערב הקריא המשורר טוביה סולמי שיר שהקדיש לאחותו שנעלמה בגיל 3. בדברים שנשא, הפתיע את הקהל שאמר "בשכונה שלי, נעלמו 14 ילדים. בינהם גם אשכנזים".