אושר בוועדת שרים: תכנים מסיתים יוסרו מהרשת

יוזמה משותפת של שרת המשפטים, אילת שקד והשר לבטחון פנים אושרה היום בוועדת שרים לחקיקה. על פי החוק יורשה בית המשפט לתת צו להסרת תכנים מהרשת, במקרה שמדובר בפרסום שמהווה עבירה פלילית

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/16 17:11 כה בכסלו התשעז

אושר בוועדת שרים: תכנים מסיתים יוסרו מהרשת
shutterstock, צילום: shutterstock

היום אישרה וועדת שרים לענייני חקיקה את הצעת החוק של אילת שקד וגלעד ארדן שתנסה למזער ולפגוע ומימדי ההסתה ברשתות החברתיות. לפי הצעת החוק יוכל בית המשפט לחייב בצו כל גורם בשרשרת פרסום התוכן להסיר את התוכן האסור. נוכח הפגיעה הפוטנציאלית בחופש הביטוי, צווים להסרת תכנים יינתנו במשורה, במקרים קיצוניים ויופנו כלפי התוכן הפוגעני בלבד.

צו שכזה יוכל להינתן במקרה שמדובר בפרסום שמהווה עבירה פלילית, וכאשר ישנו סיכון ממשי לביטחונו של אדם, לביטחון הציבור או לביטחונה של המדינה. בישיבת הממשלה שקדמה לוועדת השרים לחקיקה סוכם כי בעתיד ייבחנו צעדים חמורים יותר בעניין.

השר ארדן אמר כי "למרות שההסתה מובילה לטרור, פייסבוק וחברות האינטרנט עדיין אינן נענות לכל פניות המשטרה להסיר תכנים מסיתים, ולעיתים נדרש זמן רב עד להסרת התוכן המסית. לכן, החוק החדש הכרחי כדי לתת לנו את הכלים לפעול מיידית להסרת תכנים שעלולים לגרום למעשי טרור ורצח".

השרה שקד הגדירה את הצעת החוק כמצלים חיי אדם: "אני שמחה לראות שיש שיתוף פעולה מצד ספקיות האינטרנט, אך חשוב ששיתוף פעולה זה יהיה מחייב ולא גחמתי. על הפרק מונחים חיי אדם ועל כן צריך לנהוג בהסתה המתפרסמת ברשתות כקריאה ברורה לפעולה לאלימות, ולחייב את הרשתות לנהוג במסיתים במידת הדין. הממשלה אמרה היום בקול ברור - קריאות הסתה ייענו בתקיפות ובהסרתן מהרשת".