אושרה מפת הטבות המס לפריפריה

ועדת הכספים אישרה היום את מפת הטבות המס ליישובים בפריפריה, על פי המתווה שקידם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפני. רוב ישובי יו"ש בחוץ

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 24/11/15 14:43 יב בכסלו התשעו

אושרה מפת הטבות המס לפריפריה
דוברות, צילום: דוברות

ועדת הכספים אישרה הבוקר (ג') את התיקון בחוק מס הכנסה אשר יקבע את המפה החדשה של היישובים הזכאים להטבות במס. בחוק החדש לא קיימת רשימה ספציפית של היישובים אלא, הוא מפרט את אמות המידה לזכאותם להטבות ואת שיעור ההטבות המגיע להם על פי המדידות של מיקומם הגיאוגרפי ושל הרמה הכלכלית-חברתית של התושבים, בהתאם לדירוג הלשכה המרכזית לסטטיטיקה.

במתווה שאושר נכללים על פי ההערכות הללו 403 יישובים, לעומת 182 שקיבלו הטבות עד היום. חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) אמר כי "זהו המתווה האופטימלי אליו יכולנו להגיע, שבו כמעט כל היישובים הרלוונטיים נמצאים בפנים, אף אם יש יישובים שירדו מעט באחוזי ההטבה". עוד הוסיף גפני, "המתווה יחזק את הפריפריה ואנו מקווים שיסייע לעודד אוכלוסיות חזקות להגיע פריפריה".

כזכור בחודש שעבר, התקיימה שביתה כללית בחלק מיישובי הגליל המערבי, בשל ההחלטה לצמצם את הטבות המס הניתנות ליישובי קו העימות בצפון ואף לבטלן לגמרי בחלק מהיישובים. כעת, לא רק שמפת ההטבות אושרה, אלא היא אף הורחבה מעבר.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר בשיחה לכיפה כי החליט להצביע בעד מפת ההטבות החדשה, ללא יישובי יהודה ושומרון כי "זהו חוק נפלא לפריפריה. לא רצינו ליצור מצב שנתקע את הפריפריה, ואנחנו לא שמים את ההתיישבות בקרב מולה". סמוטריץ' אף ציין כי בימים אלו הוא שוקד על הצעת חוק שתתקן את המפה הקיימת ותוסיף בעתיד גם את יישובי יהודה ושומרון.

ח"כ מרגלית, מרכז האופוזיציה בועדת הכספים, הגיב ואמר כי לאחר מאבק ארוך "תושבי הפריפריה יכולים לנשום לרווחה לאחר שהוחלט כי יקבלו את הטבות המס בדיון המסכם שהתקיים הבוקר. מתחילת שנת 2016 - יכנסו לתוקף הטבות מס למעל 200 ישובים נוספים". מרגלית הוסיף כי "במהלך הדיון נרשם ניצחון גדול לאופוזיציה, שבלמה את הניסיון של הממשלה להכניס 60 התנחלויות מבודדות למפת ההטבות על חשבון יישובים בנגב ובגליל".