אושרה העלאת שכרם של רבני הערים והשכונות

הקבינט הכלכלי-חברתי אישר את הצעתו של השר לשירותי דת, לפיה רבנים שמרוויחים כיום פחות ייהנו מתוספת שכר גדולה יותר באחוזים, תוך חלוקה בין רבני ערים גדולות לרבני יישובים קטנים

חדשות כיפה אורי פולק 30/01/12 20:53 ו בשבט התשעב

אושרה העלאת שכרם של רבני הערים והשכונות
יחצ, צילום: יחצ

הקבינט הכלכלי-חברתי אישר היום (ב') את העלאת שכר רבני הערים והשכונות החל מהחודש הקרוב, בטווח שבין 54%-143%.

בכך אישר הקבינט את ההצעה שהגיש השר לשירותי דת, יעקב מרגי, לפיה רבנים שמרוויחים פחות ייהנו מתוספת שכר גדולה יותר באחוזים. על פי ההצעה, רב ביישוב קטן של עד 10,000 תושבים המשתכר כיום 7,200 שקלים ברוטו, ירוויח החל מחודש מרץ הקרוב כ-17,500 שקלים ברוטו. בנוסף, רב עיר של 250 אלף תושבים ויותר, ששכרו החודשי כיום הוא 18,900 שקל ברוטו, ייהנה מתוספת של 54% לשכרו, שיעמוד על 29,130 שקלים בחודש.

שכר הרבנים ימומן מקופת העיריות והרשויות המקומיות, באמצעות מועצות הדתיות ולא על חשבון תקציב המדינה. כ-120 רבנים מכהנים היום כרבני ערים בישראל, כשעלות התוספת בשכרם מוערכת בהיקף כולל של מיליוני שקלים בשנה.

בשנת 2005 ביצעה הממשלה הפחתה בשכר הרבנים, על מנת להקל על קופת העיריות והמועצות הדתיות. ההצעה החדשה מבקשת "לתקן" את אותה החלטה, אשר "הפחיתה משמעותית את שכרם של רבני העיר ופוגעת פגיעה קשה ברבנים, משום שלדעת המשרד לשירותי דת, השכר הנהוג אינו משקף נאמנה את היקף המטלות, האחריות והסמכויות המסורות בידיו של רב עיר".

כבר לפני כשנה, בדיון שהתקיים בועדת הכספים של הכנסת, הודיע הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, כי המשרד הצליח להגיע להסכמה עם השר לשירותי דת, יעקב מרגי, בסוגיית שכרם של רבני הערים. על פי ההסכמה שטרם אושרה, שכרו של רב עיר יעמוד על 80% משכרו של מנכ"ל הרשות, בה מכהן אותו רב. יו"ר ועדת הכספים ציין במהלך הדיון כי יש להגיע לשוויון מלא בשכר ובתנאים בין רבנים חדשים וותיקים. ההצעה נגנזה וכעת מועלית במתכונת מחודשת לדיון בקבינט החברתי-כלכלי.


👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן