אושרה הסעה מיוחדת לילדה בעלת הצרכים המיוחדים מאלון מורה

חודש וחצי לאחר שפורסם כי ציון הורנשטיין הסובלת ממחלה נדירה נאלצת לנסוע בהסעה העוברת בכל השומרון אישרה ועדה מיוחדת בכנסת הסעה ישירה מאלון מורה לירושלים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/11/14 19:30 י בחשון התשעה

אושרה הסעה מיוחדת לילדה בעלת הצרכים המיוחדים מאלון מורה
אילוסטרציה: Shutterstock, צילום: אילוסטרציה: Shutterstock

פתרון תחבורתי לילדה בעלת הצרכים המיוחדים מאלון מורה. לפני כחודש וחצי פורסם כי ציון הורנשטיין, בת 3.5 , הסובלת ממחלה נדירה שבעקבותיה היא אינה יכולה ללכת, נזקקת להסעה מיוחדת לגן בו היא לומדת בירושלים. בעקבות התגוררותה באלון מורה נאלצה היא לנסוע בהסעה מאספת כל יום מעל לשעתיים כדי להגיע לגן.

ועד מתיישבי השומרון אשר ניהל במשך התקופה קמפיין על מנת לאפשר לילדה הסעה ישירה לירושלים, טען כי מדובר במסע נקמה של משרד החינוך לאחר שאימה של הילדה פרסמה על כך סטטוס לשר החינוך. מנכ"ל ועד מתיישבי השומרון, שגיא קייזלר אמר אז כי "משרד החינוך מטרטר את ההורים מוועדה לוועדה. ההורים ביקשו לקצר את זמן הנסיעה ולא לאפשר לטרמפיסטים שאין סיבה הגיונית שיעלו על ההסעה לעלות. משרד החינוך בתגובה החליט כנראה להעניש את הילדה ולשלוח אותה לתל אביב (נסיעה של 4 שעות הכוללת החלפת הסעה בדרך)".

לאחרונה, בהתערבות סגן השר החינוך אבי וורצמן וכן בעקבות הקמפיין של ועד מתיישבי השומרון, כונסה ועדה מיוחדת במשרד החינוך אשר אישרה הערב (ב') לציון הסעת יחיד ישירות לירושלים, וזאת מבלי להיטלטל בדרכים זמן רב כפי שהיה עד כה.

בועד מתיישבי השומרון מברכים על החלטת משרד החינוך לאשר הסעה ישירה לציון וזאת לאחר הקמפיין שניהלו והובילו מספר חודשים. "אין כמו לדעת שמאבק כה חשוב הסתיים לטובה" הוסיפו בועד.

סגן שר החינוך, ח״״כ אבי וורצמן אמר: ״מתוך דאגה אמיתית לכך שציון תוכל לקבל את החינוך הטוב ביותר תוך התחשבות מרבית במצבה הבריאותי והרצון שתמשיך ללמוד בסביבה החינוכית המוכרת לה, הצלחנו באופן מיוחד לארגן לציון הסעה יחידנית לגן השיקומי בירושלים שתחל לפעול בימים הקרובים. תפקידנו הוא לדאוג לכך שלכל ילד וילדה תינתן האפשרות להתפתח וללמוד כראוי".

סגן השר וורצמן הדגיש כי: ״כל ילד הוא עולם מלא ואנו במשרד החינוך נבחנים דווקא בדאגה לפרט והקשבה אמיתית לכל אחד ואחת".