אורלב: נפרוש מהממשלה אם מגרון יפונה

בעקבות החלטת בג"ץ על דחיית הסכם הפשרה עם תושבי מגרון, איים יו"ר המפד"ל בפרישה מהממשלה אם ייהרס היישוב. ח"כ אורבך: שופטי בג"ץ חושבים שהם נבחרו לנהל את המדינה

חדשות כיפה אורי פולק 25/03/12 17:08 ב בניסן התשעב

אורלב: נפרוש מהממשלה אם מגרון יפונה
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

החלטת בג"ץ בנוגע לדחיית הסכם הפשרה עם מתיישבי מגרון, עוררה תגובות מחאה מימין. ח"כ זבולון אורלב, יו"ר המפד"ל, אף איים בפרישה מהממשלה אם יוחלט בסופו של דבר על הריסת היישוב.

ח"כ אורלב קרא היום ליו"ר הכנסת לכינוס חירום של המליאה על מנת להתחיל לפעול לאישור החוק להסדרת המאחזים, עוד לפני חג הפסח המתקרב. "זכותם של אנשי מגרון לחגוג את חג החירות מתוך ידיעה ברורה כי ממשלת ישראל והכנסת לא תתן להם להיות פליטים בארצם", אמר אורלב.

עוד ציין אורלב כי "יישוב ארץ ישראל אינה שאלה משפטית אלא לאומית וככזו היא צריכה להיות מוכרעת בכנסת ובממשלה. 'הבית היהודי' תפרוש אם יוחלט על הרס מגרון, אין לכך הצדקה. זהו נושא מדיני ולא נושא לבג"ץ".

גם יו"ר סיעת "הבית היהודי", ח"כ אורי אורבך, אמר בעקבות ההחלטה כי "נראה לי שלא צריך להקדים את הבחירות, אלא פשוט לבטל אותן, משום שממילא שופטי בג"ץ סבורים שהם נבחרו לנהל את המדינה".

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, הביע צער עמוק על החלטת בג"ץ בעניין היישוב מגרון ואמר כי "עד כה היו שני גורמים שחיפשו עימות ומראות של הרס: השמאל הקיצוני ואנשי ה'תג מחיר'. חבל מאד שבית המשפט העליון בחר להצטרף אליהם במקום לעודד את מבקשי הפתרונות בדרכי שלום".

דיין הוסיף כי "ההחלטה שפרסם היום בג"ץ סותרת אפילו את פסק הדין שלו עצמו שצידד במתן ארכה ארוכה אם תושבי מגרון נכנסים למסגרת ההסכם. על כן, בנוסף להשלכותיה החמורות היא גם לוקה בחוסר סבירות".

יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, אמר בעקבות ההחלטה כי "שופטי בית המשפט העליון שואפים כנראה לראות דם יהודי נשפך. לצערנו נוכח שוב הציבור לראות כי בג"ץ מבטא את דעות השמאל הקיצוני בישראל. 
לאור מציאות עגומה זו האחריות עוברת לראש הממשלה אשר חייב לפתוח בהליך חקיקתי מזורז, להעביר את חוק ההסדרה בכנסת, שיסדיר את מעמד מגרון ושאר המאחזים ולא ישאיר אותם טרף לשיני השמאל הקיצוני".

"למרות הימנעותם של תושבי מגרון לפתור את הסוגיה בדרכי שלום, ולמרות העובדה שאף ערבי לא הוכיח את בעלותו על אדמות מגרון, מתיר בית המשפט העליון להשליך יהודים לרחוב בשם הצדק וחוק", הוסיף קצובר.