אורלב נגד כצל'ה: דבריך הם חילול השם, תתנצל בפני הרבצ"ר

ח"כ זבולון אורלב תקף את ח"כ יעקב כ"ץ, שטען כי הרב הצבאי הראשי "חסר עמוד שדרה" וצריך להתפטר. אורלב: "דבריו של כצל'ה הם חילול השם חמור, ביזוי התורה וערעור מעמד הרבנות הצבאית"

חדשות כיפה אורי פולק 15/01/12 17:11 כ בטבת התשעב

אורלב נגד כצל'ה: דבריך הם חילול השם, תתנצל בפני הרבצ"ר
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

ח"כ זבולון אורלב, יו"ר המפד"ל, תוקף היום (א') בחריפות את הביקורת שמתח ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ בדבר התנהלות הרב הצבאי הראשי. ח"כ אורלב טען כי "דבריו של ח"כ כץ, גורמים לחילול השם חמור מאין כמוהו, לביזוי התורה וערעור מעמד הרבנות הראשית לצה"ל בעיני חיילי צהל ומפקדיו".

כפי שדווח בכיפה, כצל'ה טען היום כי "הרב הצבאי הראשי היה צריך ממזמן להתפטר, הוא איש חלש וחסר עמוד שדרה, עושה דברה של האלופה ברביבאי". בראיון לרדיו "גלי ישראל" הוסיף כצל'ה כי "הרב הצבאי הראשי היה צריך מזמן לעזוב את תפקידו. הוא עושה דברה של האלופה ברביבאי, הוא מקבל כל החלטה שלהם, גם אם היא מבזה את החיילים הדתיים בצבא. הם ראו שאפשר ללחוץ 'בשם הממלכה' - והוא ממלא את מה שדורשים ממנו".

בעקבות הדברים קרא ח"כ אורלב לכצל'ה "להתעשת, לחזור בתשובה ולהתנצל פומבית בפני הרבצ"ר". אורלב לא התספק בכך ואף קרא לרבני האיחוד הלאומי ובראשם הרבנים ליאור, מלמד ושטיינר, "להבהיר כי הם תומכים ברבצ"ר בפסיקותיו ובהיותו הסמכות העליונה עבור חיילי צה"ל. ערעור על מעמדו של הרבצ"ר היא כהרמת יד כנגד צה"ל ומדינת ישראל - וראויה לגינוי והוקעה".

גורם בכיר ברבנות הצבאית מתח אף הוא ביקורת על דבריו של כצל'ה ובשיחה עם כיפה טען כי "כצל'ה לא מעורב בפרטים ואינו יודע מה קורה עתה בצבא, מה עוד שאילו היה מדבר עם ראשי ישיבות ההסדר היה מגלה תמונה אחרת לגמרי". אותו גורם הביע צער על כך שח"כ כ"ץ "בחר להתבטא בצורה לא עניינית ולא ראויה נגד הרבצ"ר, שעושה מאמצים רבים בעמידה על עקרונות ההלכה בצבא, יחד עם החשיבות הגדולה של שמירה על אחדות השורות בצה"ל".