אורלב מציע: שריון מקום לעולה חדש ברשימה לכנסת

ח"כ זבולון אורלב ביקש מועדת המפקד להתכנס כדי לדון בהצעתו, בטענה כי שריון מקום לעולה "יגביר את תחושת השתייכות של העולים בבית היהודי, ויסייע בידם ליטול חלק פעיל בחיים הציבוריים בישראל"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/08/12 13:29 יט באב התשעב

אורלב מציע: שריון מקום לעולה חדש ברשימה לכנסת
עוזי זליגר, יחצ, צילום: עוזי זליגר, יחצ

ח"כ זבולון אורלב יוזם שריון של מועמד עולה חדש ברשימת "הבית היהודי": אורלב פנה היום (ג') ליו"ר ועדת המפקד של "הבית היהודי", הרב דני טרופר, בבקשה להעלות כהצעה לסדר את שריון המקום החדש במקום ריאלי ברשימה.

במכתבו מסביר אורלב כי חלק גדול מהציבור עמו נפגש במהלך החודשים האחרונים, שאל אותו לגבי חוסר הייצוג של העולים החדשים ברשימת "הבית היהודי". לדבריו, "הרגשתי מאוד לא נוח נוכח טענות צודקות אלה. חשיבות מיוחדת נודעת לעולים המשתייכים לציונות הדתית, אשר תורמים תרומה נכבדה לפיתוח הארץ מחד, ולייצוג מדינת ישראל בתפוצות מאידך. מדובר באלפים רבים של יהודים המגיעים ממערב וממזרח, מתוך אמונה עמוקה בתקומת עמנו וארצנו".

"מפלגת 'הבית היהודי' היא המקום הטבעי והמתבקש לעולים אלו, וחשוב כי יחושו שהמפלגה היא הבית שלהם", הוסיף אורלב, שציין כי הוא סבור "שיש לשריין מקום בצמרת הפותחת לנציג שהוא עולה, ואשר ייתן ביטוי לקולם של העולים מקרב הציונות הדתית. שריון מקום לעולה יגביר את תחושת השתייכות של העולים בבית היהודי, ויסייע בידם ליטול חלק פעיל בחיים הציבוריים בישראל".

"בשריון זה יהא גם כדי לבטא באופן ברור את אמונתנו בחשיבותו ההיסטורית והדתית של קיבוץ נדחי ישראל", טוען אורלב, שמבקש כי ועדת המפקד תקיים דיון בבקשה לשריין מקום לעולה חדש "בצמרת הרשימה לכנסת".