אורלב מנע העברת תקציב ישיבות ההסדר למשרד החינוך

ח"כ זבולון אורלב ציין כי יש להותיר את התקציב בידי משרד הביטחון, שכן מדובר על תשלום עבור תקופת השל"ת שבו בחרו תלמידי ההסדר והם חיילים לכל דבר ועניין

חדשות כיפה אורי פולק 21/06/11 11:56 יט בסיון התשעא

אורלב מנע העברת תקציב ישיבות ההסדר למשרד החינוך
דובר צהל, צילום: דובר צהל

ח"כ זבולון אורלב מנע העברת תקציב ישיבות ההסדר ממשרד הביטחון למשרד החינוך: במסגרת דיון שהתקיים אתמול (ב') ועדת המשנה לתקציב הביטחון של ועדת חוץ וביטחון דיון בכוונה להעביר את תקציב ישיבות ההסדר בסך 22 מיליון שקלים ממשרד הביטחון לתקציב הישיבות במשרד החינוך - טען אורלב כי אין להעביר את תקציב הישיבות לידי משרד החינוך.

ח"כ אורלב התנגד בחריפות להחלטה וטען כי מדובר בתשלום של משרד הביטחון עבור תקופת השל"ת שבו בחרו תלמידי ההסדר והם חיילים לכל דבר ועניין. "תשלום שכזה הוא לא מעניינו של משרד החינוך ולכן אם זה יעבור לחינוך הוא יבלע וייעלם", טען ח"כ אורלב, שהדגיש כי ביצוע ההחלטה יפגע באופן משמעותי בחוסן התקציבי והכלכלי של ישיבות ההסדר.

למי שייכים החיילים? (צילום: דובר צהל)



בדבריו הסתייע אורלב בעמדתו של ח"כ לשעבר, ניסן סלומינסקי, וגם בדבריו של איתן עוזרי, מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר, שהסכים כי על התקציב להישאר במסגרתו של משרד הביטחון. לבסוף, בסיום הדיון, התקבלה הצעתו של יו"ר הוועדה, ח"כ שאול מופז, לפיה יש להקפיא את העברת תקציב ההסדר ממשרד הביטחון למשרד החינוך עד אשר תשמע הוועדה את עמדתו של שר הביטחון.

ח"כ אורלב ברך על ההחלטה ואמר כי הוא מתכוון להיפגש בדחיפות עם שר הביטחון על מנת להבהיר לו את החשיבות הדבר שמשרד הביטחון ימשיך לתקצב את ישיבות ההסדר כפי שהוא מתקצב גם את המכינות הקדם צבאיות.