אורלב לראשי הישיבות: המאבק למען הישיבות הציוניות נושא פרי

במכתב ששיגר לקראת פתיחת זמן אלול, הבטיח ח"כ זבולון אורלב כי ימשיך להיאבק נגד העברת תקציב הישיבות ממשרד הביטחון למשרד החינוך. "אתם מפיצים אור לכל החברה בישראל", אמר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 14/08/12 14:49 כו באב התשעב

אורלב לראשי הישיבות: המאבק למען הישיבות הציוניות נושא פרי
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

ח"כ זבולון אורלב שיגר היום (ג') מכתב לראשי ישיבות ההסדר והמכינות הקדם צבאיות הדתיות, זאת לקראת תחילת שנת הלימודים וזמן "אלול" בישיבות - ביום ראשון הקרוב. אורלב ציין במכתבו כי המאבק לגיבוש חלופה לחוק טל, אשר תפריד את הישיבות הציוניות מאלו החרדיות, החל לשאת פרי.

"אני מאמין שלעולם התורה הציוני יש חשיבות עליונה לעיצוב דמותה היהודית של מדינת ישראל. לכן, דאגתי ליזום את חוק ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות הציוניות כדי להבטיח את מעמדם לנוכח ביטולו של חוק טל", ציין אורלב, שביקש לבשר לראשי הישיבות כי הממשלה החליטה לתמוך בהצעת החוק והיא תובא להצבעה ולקידומה יחד עם הצעת החוק הממשלתית המחליפה את חוק טל.

"אמשיך את המאבק נגד כוונת משרד הביטחון להעביר את תקציב ישיבות ההסדר למשרד החינוך", הבטיח אורלב, "ברור, כי אם יועבר התקציב למשרד החינוך הוא יבלע בתוך כלל תקציב הישיבות. בינתיים המאבק נושא פרי".

אורלב ציין כי "חיזוק הישיבות הציוניות והמכינות הקדם צבאיות ייתן משמעות מעשית לחזון של "להגדיל תורה ולהאדיר" שכן בני הישיבות והמכינות הם המפיצים את אור התורה לכל החברה הישראלית בכלל ובצה"ל בפרט".