אורלב: למכור גם קפה כשר בתחנות הרענון של כביש 6

ח"כ זבולון אורלב פנה למנכ"ל חברת "דרך ארץ" בבקשה להציב בתחנות הרענון לאורך הכביש גם מכונות שתייה חמה אוטומטיות וכשרות, שיעמדו לרשות הנהגים שומרי הכשרות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 26/07/12 10:33 ז באב התשעב

אורלב: למכור גם קפה כשר בתחנות הרענון של כביש 6
specialkrb-cc-by, צילום: specialkrb-cc-by

ח"כ זבולון אורלב פנה היום (ה') למנכ"ל חברת "דרך ארץ", המפעילה את כביש 6, בבקשה לגבש מענה לטובת הנהגים הדתיים ושומרי הכשרות, אשר נכון להיום אינם יכולים לעצור לקניית שתייה חמה בתחנות הרענון הפרוסות לאורך הכביש - שכן המזנונים המופעלים בהן אינם נושאים תעודות כשרות, וחלקם פתוחים בשבת.

במכתב שנשלח ליהודה וילק, מנכ"ל החברה, הציע אורלב להקים בתחנות הרענון מכונות שתייה חמה אוטומטית שיקבלו אישור כשרות מהרבנות ויעמדו לרשות נהגים שומרי הכשרות.

לצד זה התקבלה פנייה של נוסעי רכבת ישראל, שומרי תורה ומצוות הנוהגים מיד בוקר לקיים תפילת שחרית בעת הנסיעה. לצורך כך קיים קרון אחד למתפללים ובימי קריאת התורה הם אף סוחבים עימם ספר תורה. מן הפנייה התברר כי ברכבת ישראל לא מאפשרים לאחסן את ספר התורה במספר תחנות מרכזיות בהם הנוסעים הדתיים יורדים לעבודתם יחד עם ספר התורה אלא מאשרים את אחסון הספר רק בתחנה בה אף נוסע דתי לא יורד ובכך אין מי שידאג לשמירה על הספר.

ח"כ אורלב פנה לבועז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל, בדרישה כי יסדיר בהקדם האפשרי מקום אחסון מכובד וראוי לספר התורה המשמש את נוסעי הרכבת. "בטוחני, כי הנהלת הרכבת מבינה היטב שעליה לאפשר לנוסעים שצורכי עבודתם מחייבים אותם לנסוע בזמן התפילות", כתב ח"כ אורלב למנכ"ל ולשר התחבורה, ישראל כץ.