אורלב יוזם: שדולה בכנסת לכל נציגי הציונות הדתית

יו"ר המפד"ל קורא לכלל חברי הכנסת הציונים-דתיים, להתאחד לראשונה לשדולה מאוחדת, אשר תייצג נאמנה ותפעל למען ערכי הציונות הדתית

חדשות כיפה 17/11/11 17:06 כ בחשון התשעב

אורלב יוזם: שדולה בכנסת לכל נציגי הציונות הדתית
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

ח"כ זבולון אורלב, יו"ר המפד"ל, יוזם הקמת שדולת חברי כנסת, אשר תאגד לראשונה את כלל נציגי הציונות הדתית הפועלים בכנסת. בכוונת אורלב להוציא את הרעיון לפועל כבר בשבוע הבא, במפגש ראשון, כחלק ממהלך שתכליתו שיפור הכוח הפוליטי של הציונות הדתית.

במכתב ההזמנה שהועבר היום לכלל חברי הכנסת מהציונות דתית ולכ-80 ראשי ארגונים ציונים-דתיים בישראל, טוען אורלב כי "כדי לקדם את הציונות הדתית, משנתה וערכיה, אנו מקימים שדולה פרלמנטארית שתיקרא "שדולת הציונות הדתית". השדולה תעסוק בכל העניינים והנושאים הקשורים לציונות הדתית כגון: זהותה ואופייה של המדינה, החינוך ליהדות וציונות, יחסי דת ומדינה, השירותים הדתיים, ההתיישבות בכל רחבי ארץ ישראל, דאגה וטיפול בארגוני הציונות הדתית ומוסדותיה".

כיום פועלים בכנסת כ-14 חברי כנסת ושרים ציונים דתיים, הפזורים בשבע מפלגות שונות. לטענת אורלב, חוסר התיאום בין חברי הכנסת ואי קיומה של פעילות משותפת, פוגע ביכולתה של הציונות הדתית, על שלל ארגוניה ומוסדותיה, להכתיב את סדר היום של הרשות המחוקקת. "יש לאגד את כולם תחת קורת גג אחת. לא פעם נפגעו נציגי הצינות הדתית מאחר והם לא זכו לגיבוי פרלמנטרי ראוי ומשמעותי", מנמק אורלב.

גורם בכיר במפלגת "הבית היהודי" טען בתגובה ליוזמת אורלב כי "מפתיע שדווקא מי שבחר להיעדר מכל הישיבות המשותפות שקיימה 'הבית היהודי' עם 'האיחוד הלאומי', מתהדר לפתע בערך של אחדות המחנה. מעניין ואף מפתיע לגלות כי היוזמה הזו מגיעה באותו שבוע בו יוצא לדרכו מפקד חברי המפד"ל".