אורלב יגיש תלונה למח"ש על פגיעה בילדים במהלך פינויי מאחזים

הוועדה לזכויות הילד מתחה ביקורת על התנהלות המשטרה, בטענה כי חרף החלטות קודמות היא ממשיכה לפגוע בקטינים במסגרת פינויי מאחזים בשעות הלילה. ח"כ בן ארי: הילדים פשוט בחרדה

חדשות כיפה אורי פולק 25/01/12 15:43 א בשבט התשעב

אורלב יגיש תלונה למח"ש על פגיעה בילדים במהלך פינויי מאחזים
ועד מתיישבי השומרון, צילום: ועד מתיישבי השומרון

ח"כ זבולון אורלב, יו"ר הוועדה לזכויות הילד, יגיש בשם הוועדה תלונה למחלקה לחקירות שוטרים, זאת בעקבות התנהלות המשטרה בעת פינוי מאחזים, בכל הקשור לפגיעה בילדים במהלך פינויים הנעשים בשעות הלילה.

במהלך דיון שקיימה היום הוועדה בנושא זה, טען אורלב כי אופן הפינוי של הקטינים מהווה לכאורה עבירה על סעיף לחוק העונשין העוסק בהתעללות ופגיעה בקטינים. "ילדים מקבלים מכות קשות כשמפנים אותם באישון לילה מביתם, ומשרד הביטחון אומר 'זה לא ענייני, כי לא אני זה שנכנס לבתים, מי שמפנה זו המשטרה'", טען אורלב בדיון.

אורלב תקף את התנהלות הגופים הממשלתיים, שמגלגלים אחריות זה על זה. "המשטרה אומרת - אנחנו לא מחליטים על העיתוי, לנו יש רק שיקולים מבצעיים, משרד הרווחה אומר - מה אני יכול לעשות? לא נתנו לי להיכנס לשטח. הוא רואה את ההתעללות לנגד עיניו וזה לא עניינו. גם משרד המשפטים חוטא לתפקידו, כל הזרועות שלו עוצמות עיניים".

לדברי אורלב, "אם אני הייתי שר הרווחה הייתי הופך שמיים וארץ, דורש דיון בממשלה. הילדים נפגעים מהתנהלות לכאורה עבריינית. איפה שירותי הרווחה? למה לא הופכים שולחנות? דיברנו וחזרנו על כך שחייב להיות נוהל ובינתיים נעשים דברים מאד חמורים, עבירה על החוק".

ח"כ מיכאל בן ארי טען כי דיוני הועדה בנושא הזה, טרם הצליחו להביא להשלכות משמעותיות בשטח. "אחרי כל הדיונים, התופעות רק מחמירות. השופט דרורי בפסק דינו על החרבת בית משפחת פדרמן כתב 'לא קיבלתי הסבר כלשהו כיצד מתיישב הדבר עם חובת המדינה להגן על ילדים'. הזעקה גדולה והילדים בחרדה".

בן ארי הוסיף כי הוא "לא מבין איך יכול להיווצר העוול הגדול הזה. גורמי אכיפת החוק ממשיכים לפרוע חוק. זו מדיניות בלתי חוקית. משרד הביטחון ומשטרת ישראל מצפצפים על החוק. החוק מבחינתם לא קיים".