אורלב התארח בכיפה: ועדת המפקד עשתה עוול למתפקדים, בנט הוא טירון

ח"כ זבולון אורלב התארח בכיפה והשיב לשאלות הגולשים בפייסבוק. הוא תקף את ועדת המפקד על התקלות בספר הבוחרים והדגיש: "אם לא אבחר תקבלו ברשימה את בנט ושקד. טירונים פוליטיים ינהיגו המפלגה?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/12 19:30 יב בחשון התשעג

אורלב התארח בכיפה: ועדת המפקד עשתה עוול למתפקדים, בנט הוא טירון
עוזי זליגר, יחצ, צילום: עוזי זליגר, יחצ

"מי שיבחר בי יקבל אותי ואת השר דניאל הרשקוביץ וגם את נפתלי בנט שהודיע שישאר במפלגה ויתמודד. מי שיבחר בבנט - יישאר עם בנט ואיילת שקד, שהם בסך הכל טירונים פוליטיים. איך הם ינהיגו את המפלגה?" - כך אמר הערב (א') ח"כ זבולון אורלב, המתמודד לראשות "הבית היהודי", באירוח חי שנערך בכיפה בו השיב אורלב לשאלות הגולשים בפייסבוק.

במסגרת האירוח תקף אורלב את ועדת המפקד והאשים אותה בכך ש"עשתה עוול להרבה מאוד מתפקדים בשל תקלות רבות, מסוגים שונים, בספר הבוחרים". הוא הביע שביעות רצון מהחלטת בית הדין של המפלגה שאפשר הגשת ערעורים על ספר הבוחרים עד למועד מאוחר יותר, והבהיר כי הוא נאבק למען הדמוקרטיה כדי ש"מי שהתפקד באמת יהיה חלק מספר הבוחרים ולא יישמט ממנו בשל תקלות טכניות".

לשאלת הגולשים התייחס אורלב למועמדותם של מועמדים חילונים ל"בית היהודי" ובראשם איילת שקד וטען כי "מי שרוצה להתמודד במפלגה צריך לעבור את מבחן הקומונר - האם היו מתקבלים כקומונרים לבני עקיבא? אנשי המפלגה צריכים להיות מחוייבים לערכי הציונות הדתית. המפלגה הזו מייצגת אנשים ששומרי תורה ומצוות. בכנסת יש לנו ויכוח על השקפת עולם, ערכים וארץ ישראל השלמה. אם אנחנו רוצים להשפיע ולהביא את הציונות הדתית לכנסת - אנחנו צריכים אנשים דתיים שמחוייבים ומלאים בערכים הללו. למי שלא מגיע מהציונות הדתית יש את הליכוד".

("שקד ובנט? הם טירונים פוליטיים. אני אעזור לבנט ללמוד את העבודה". צילום: יחצ)

הגולשים שאלו את אורלב איך תמך בעבר בשילוב חילונים במפלגה וכעת מתנגד לכך, ואורלב השיב: "זו טעות בהבנת הנשמע. אין לי בעיה שישתלבו חילונים במפלגה, אני בעד זה. אני חושב שהנציגים שלנו בכנסת צריכים להיות דתיים. איילת שקד סילפה את דבריי והשתמשה בדבריי כתעמולה בעיתונות, וזה וודאי לא נכון".

בהתייחס לאיחוד עם "האיחוד הלאומי" אמר אורלב כי "הפלגנות בתוך הציונות הדתית הביאה לכך שבכנסת אנחנו מפולגים ל-14 ח"כים במפלגות שונות. חייבים להביא למסגרת ציונית-דתית גדולה שתייצג אותנו בכנסת. אני רואה חזון גדול מאוד לכך שבכנסת הבאה, מיד לאחר שאבחר, נפתח במרתון בו אממש את החתימות וההצהרות ונתרגם את זה פוליטית למעשים".

באשר לאחדות שהשיג עם השר דניאל הרשקוביץ ובהתייחס לשאלות הגולשים שציינו את חילופי ההכפשות וההאשמות ההדדיות בין השניים, אמר אורלב כי "החלטנו לשים את העבר מאחורינו וללכת לדרך משותפת להנהגת המפלגה. השר הרשקוביץ הוא אדם אחראי ובעל ניסיון כשר, אני מעריך אותו וחושב שנוכל להביא את המפלגה לדרך חדשה ומאוחדת ביחד. אני לא חושב שהציונות הדתית יכולה לוותר עליו". באשר ל"דיל" שנסגר בין השניים, אמר אורלב כי "הבטחנו באופן מוצהר שנשתף פעולה באופן הוגן, חברי ושקוף. מי שיבחר בי יקבל למעשה אותנו - עם כל הניסיון הפרלמנטרי שאנחנו יכולים להציע, גם מול 'הליכוד' וגם עם ליברמן. לי ולהרשקוביץ יש ניסיון פוליטי ברור ושנינו מודאגים מכך שאדם חסר ניסיון כנפתלי בנט יוביל את המפלגה".

אורלב קרא הן לח"כ מיכאל בן ארי והן לח"כ חיים אמסלם להשתלב אף הם בשורות המפלגה המאוחדת. בהתייחס לרב אמסלם אמר אורלב כי "הוא הציג עמדות ציוניות מובהקות של תורה ועבודה, תורה ומדע, ואני לא חושב שיש עוד חרדי ציוני כמוהו. אני בהחלט חושב שיש לו תוספת מאוד חשובה לאופי שלהמפלגה ולמארג הזה של הרשימה המאוחדת שלנו".

("הציונות הדתית לא יכולה לוותר על הניסיון של הרשקוביץ". צילום: מטה אורלב)

אורלב שב והדגיש כי בכוונתו להתמודד אך ורק לראשות המפלגה ולא לרשימה לכנסת, אליה לא הגיש מועמדות. "אם יבדקו את ה-DNA שלי יגלו בו סממנים של מפד"ל. אני במפלגה הזו שנים על גבי שנים. זה בדמי ובנפשי. אני מתמודד רק לראשות הרשימה, אני אדם עקבי כפי שציינתי בראשית הקמפיין. לא הגשתי מועמדות לכנסת. מי שבוחר אותי לראשות המפלגה מקבל הנהגה מאוחדת, בשיתוף עם השר דניאל הרשקוביץ. כלומר, מי שיתמוך בי יקבל גם את הרשקוביץ וגם את בנט. מי שיתמוך בבנט, יקבל רק את בנט ואיילת שקד. איך הטירונים האלה ינהלו את המפלגה? אני מציע לבנט ללמוד את המקצוע, אנחנו נעזור, ובעוד כמה שנים הוא גם יוכל להתמודד", אמר.

בתשובה לשאלת הגולשים אודות הרשימה האידיאלית מבחינתו, הביע אורלב תמיכה בניסן סלומיאנסקי ("אנחנו חברים קרובים עוד מימי הישיבה התיכונית"), בג'רמי גימפל ("כדי לעשות צדק עם העלייה האנגלו-סקסית שנכון להיום אין לה אף נציג בכנסת") ובמתמודד הצעיר עמיעד טאוב ("הוא חבר טוב שלי"). באשר למתמודדות הביע אורלב תמיכה ברורה בגילה פינקשלטיין אך ציין כי גם שולי מועלם, המתמודדת לרשימה, היא "מתמודדת ראויה".

בסיכום דבריו ובהתייחס לאיחוד בין ליברמן לתניהו, אמר אורלב כי כעת נוצרה "הזדמנות בלתי רגילה, דווקא בגלל החיבור של נתניהו לליברמן, שהציונות הדתית יכולה לעשות היסטוריה. בדרך כלל מצביעים לליכוד בשל החשש שנתניהו לא יעמוד בראש מפלגה גדולה - והחשש הזה הוסר. אני קורא לציונים הדתיים לחזור הביתה, לתת לנו כוח שיאפשר לנו להוריד את שכר הלימוד, לדרוש את הדברים שחשובים למגזר שלנו, להביא לרבנות ציונות דתית ועוד נושאים רבים ומשמעותיים".