אורלב: הריסת גבעת האולפנה היא הגט בין "הבית היהודי" ל"ליכוד"

בדברים שנשא במליאת הכנסת אמר ח"כ זבולון אורלב לנתניהו כי "הפלת חוק ההסדרה היא האבן הראשונה שנופלת בחומת הקואליציה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 06/06/12 12:50 טז בסיון התשעב

אורלב: הריסת גבעת האולפנה היא הגט בין "הבית היהודי" ל"ליכוד"
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

ח"כ זבולון אורלב נשא היום (ד') דברים במליאת הכנסת בטרם העלה לדיון את הצעת "חוק ההסדרה" שנועדה להציל את שכונת גבעת האולפנה בבית אל, לצד יישובים נוספים, כמהלך "עוקף בג"צ".

בדבריו, התייחס אורלב לכך שתאריך ההצבעה על הצעת החוק, באופן סמלי, יצא בדיוק שמונה שנים אחרי החלטת ממשלת שרון על יישום תוכנית ההתנתקות. "ביום זה לפני 8 שנים החליטה ממשלת שרון על הגירוש מגוש קטיף שאת תוצאותיו הבאושים אנו אוכלים עד היום. גם היום ה-6/6 תצטרך הכנסת להחליט שוב החלטה עקרונית על בנייה או חס וחלילה על גירוש", אמר אורלב, "כיצד זה מסתובב גלגל ההיסטוריה לפניכם ואתם אטומים בפניו ולא לומדים דבר. האם אתם באמת מאמינים שמדובר בחמישה בתים בלבד? האם באמת אינכם מבינים, שמשמעות התנגדותכם לחוק ההסדרה היא גירוש ועקירה של אלפי בתים, קהילות ומשפחות יקרות מלב הארץ?".

לדעת אורלב, הצעת חוק ההסדרה היא "מוסרית, ציונית והגיונית". הוא דחה את עמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיה העברת הצעת החוק תחשוף את ההתיישבות ביו"ש לביקורת בין-לאומית וטען כי היא טענת שווא - "כאילו מפעל ההתנחלות כולו מוגן באופן סטרילי בפני תביעה בבית הדין ורק חמשת הבתים הם אלה שיכריעו את הכף. האם את עצמכם שכנעתם?".

"אדוני ראש הממשלה, מתברר שאתה בעצם נוהג מנהג שרון וזורק גט כריתות לציונות הדתית ולהתיישבות ביהודה ושמרון", הוסיף אורלב, "אני מבקש להזכיר לך כי יצחק רבין זרק גט כריתות למפד"ל ב 1976 והתנתק מהציונות הדתית. ב1977 מפלגת העבודה הפסידה את הבחירות ומאז כרתנו עמכם את הברית הפוליטית החדשה. הריסת שכונת בית אל היא שבירת הברית ההיסטורית עימנו".

אורלב הדגיש בנאומו כי "הפלת החוק היא האבן הראשונה שנופלת בחומת הקואליציה. אני אדרוש מסיעתי לפרוש מהקואליציה, וזאת כיוון שהחלטתם להעדיף את הריסת שכונת האולפנא ולסכן את מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן