אורלב: הנשירה מהחמ"ד - בגלל המוסדות החרדיים

ח"כ זבולון אורלב טוען כי אחוזי הנשירה הגבוהים ממוסדות החינוך הדתי לאומי הינם פועל יוצא של "ההטבות החומריות והכספיות שהחינוך המוכר שאינו רשמי ושאינו ציוני מפתה בהם את ההורים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 24/07/12 14:06 ה באב התשעב

אורלב: הנשירה מהחמ"ד - בגלל המוסדות החרדיים
עוזי זליגר, יחצ, צילום: עוזי זליגר, יחצ

ח"כ זבולון אורלב, יו"ר ועדת המשנה לחינוך דתי, מגיב היום (ג') לפרסום אודות נשירה משמעותית של תלמידים מבתי הספר של המנהל לחינוך דתי, תוך שהוא מאשים בכך את הפיתוי הכלכלי שמציבים המוסדות החרדיים, בסיוע המדינה.

"יש לשבח את משרד החינוך והמינהל החינוך הדתי על ההחלטה להפעיל פרויקט בפריפריה החברתית כדי למנוע נשירת תלמידים לחינוך המוכר שאינו רשמי ושאינו ציוני", ציין אורלב, שהוסיף כי "הסיבה העיקרית לנשירה היא ההטבות החומריות והכספיות שהחינוך המוכר שאינו רשמי ושאינו ציוני מפתה בהם את ההורים. להורים אלה מציעים הסעות מבית התלמיד לבית הספר ובחזרה, יום לימודים ארוך, הארכת שנת הלימודים בקיץ, קייטנות להורים ולתלמידים והטבות נוספות".

לדבריו, "הטבות חומריות אלה נעשות כולם מתוך תקציב המדינה בזכות ניצול מעמדם הפוליטי של המפלגות החרדיות". ח"כ אורלב אמר כי הוא "מקווה שהפרויקט המבורך לחיזוק החינוך הציוני דתי יזרים משאבים שוויוניים לחמ"ד בדומה לחינוך החרדי הכולל גם הכרה בהפרדה מגדרית, הכרה בהסעות שוויוניות והתאמת גודל הכתות בחמ"ד בדומה למקובל בחינוך החרדי". לדעתו, מדובר "באינטרס לאומי ציוני מהמעלה הראשונה".

כמו כן הודיע ח"כ אורלב כי וועדת המשנה לחינוך דתי שבראשותו תקיים דיוני מעקב להבטיח את פעילותו של הפרויקט.