אורלב דחה את ההצבעה על החוק להסדרת המאחזים

זאת כדי לאפשר המשך קיומו של משא ומתן להשגת פשרה להסדרתו של היישוב מגרון. אורלב: מי שלא רוצה מהדורה נוספת של עמונה, צריך לתמוך בחוק שעושה צדק ולא פוגע בזכות הקניין של הפלסטינים"

חדשות כיפה אורי פולק 29/02/12 09:57 ו באדר התשעב

אורלב דחה את ההצבעה על החוק להסדרת המאחזים
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

ח"כ זבולון אורלב החליט לדחות היום (ד') את ההצבעה על החוק להסדרת המאחזים שהוגשה על ידו, זאת כדי לתת הזדמנות נוספת לשר בני בגין ולנציגי ההתיישבות להשגת פשרה בעניין מגרון. הצעת החוק הייתה אמורה לעלות היום לאישור מליאת הכנסת.

בימים האחרונים קיים אורלב משא ומתן מול שרי הממשלה וחברי הכנסת מטעם הקואליציה, בניסיון להעביר את הצעת החוק. אורלב אמר לח"כים כי "מי שלא רוצה לראות מהדורה נוספת של גירוש מגוש קטיף וטראומה של עמונה, צריך לתמוך בחוק, שעושה צדק עם המתיישבים ולא פוגע בזכות הקניין של הפלסטינים".

ההצעה קובעת כי אם הוקמה שכונת מגורים יהודית על קרקע שבעליה החוקיים לא דרש את פינויה אחרי מארבע שנים מאז הקמתה , הבתים לא יפונו. על פי החוק, בתי המשפט יוכלו להורות על פיצוי כספי של הטוען לבעלות על הקרקע או על הענקת קרקע חלופית בקרבת מקום ובשווי דומה.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "יש לאזן בין האינטרס של הבעלים, אותו יש לפצות פיצוי מלא, לבין האינטרס הציבורי של הימנעות מיותרת מהרס יישובים שקמו בתום לב ובלא ידיעה שמדובר במקרקעין פרטיים".

אורלב מסר היום לכיפה כי "החוק עדיין אקטואלי לגבי יתר המאחזים כמו שכונת האולפנא בבית אל. גם אם תסתיים פרשת מגרון בהסכמה יהיה צורך לחוקק את החוק".