אורלב גיבש הצעת חוק להסדרת פעילות ישיבות ההסדר

זאת בעקבות ביטול "חוק טל", אשר היה עד כה התשתית החוקית לפעילותן של ישיבות ההסדר. הצעת החוק החדשה מהווה תשתית משפטית גם לפעילותן של הישיבות הגבוהות

חדשות כיפה אורי פולק 01/03/12 17:10 ז באדר התשעב

אורלב גיבש הצעת חוק להסדרת פעילות ישיבות ההסדר
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

ח"כ זבולון אורלב יגיש בשבוע הבא הצעת חוק להסדרת פעילותן של ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות הפועלות בישראל, זאת בעקבות החלטת בג"ץ על ביטולו של "חוק טל", ובתוכו למעשה ביטול הסעיף שהסדיר עד כה את פעילותן של ישיבות ההסדר.

הצעת החוק שיגיש אורלב תפטור לא רק את פעילותן של ישיבות ההסדר, אלא גם את פעילותן של ישיבות הסדר שאינן חלק מאיגוד ישיבות ההסדר וישיבות גבוהות ציוניות. דוגמאות לישיבות אלה הן ישיבת ההסדר במודיעין ובקריית אונו, במעלה גלבוע ורבות נוספות - שאינן חלק ממסלול ה"הסדר" הקונבנציונאלי. הצעת החוק של אורלב מאפשרת תשתית חוקית לכל הישיבות ההסדר והגבוהות להמשיך לפעול.

"ברי לכל כי לא הייתה כל כוונה לבטל את התשתית החוקית עליה מיוסד השירות המשולב של חיילי ישיבות ההסדר", טוען אורלב, שמסביר כי גם השופט מלצר, שהתייחס לכך במסגרת פסק הדין, קבע בקצרה כי אין הכוונה לפגוע בשירותם של חיילי ישיבות ההסדר. "אלף וחמש מאות בני ישיבות ההסדר המתגייסים בכל שנה תורמים רבות במסגרת שירותם הסדיר ומהווים כוח חשוב ואיכותי ראשון במעלה במסגרת מערך המילואים", מציין אורלב.

אורלב הדגיש היום כי "הצעת החוק מעגנת את שירותם הסדיר של בני ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות, שתלמידיהם מתגייסים באחוז גיוס גבוה ביותר, ומבקשת להעניק למפעל מבורך זה את התשתית המשפטית לה הוא זקוק על מנת להמשיך ולהתקיים".