אורלב בעקבות מסקנות ועדת פלסנר: להפריד בין הישיבות החרדיות לציוניות

ח"כ זבולון אורלב פנה ליו"ר סיעת "הבית היהודי", ח"כ אורי אורבך, בדרישה לכנס ישיבת סיעת דחופה כדי לגבש הצעת חוק חלופית לחוק טל ובכך למנוע פגיעה בישיבות ההסדר ובישיבות הגבוהות הציוניות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 04/07/12 11:48 יד בתמוז התשעב

אורלב בעקבות מסקנות ועדת פלסנר: להפריד בין הישיבות החרדיות לציוניות
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

בעקבות פיזור ועדת פלסנר לשיוויון בנטל על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיגר היום (ד') ח"כ זבולון אורלב מכתב בהול ליו"ר סיעת "הבית היהודי", ח"כ אורי אורבך, בדרישה לכנס ישיבת סיעה דחופה כדי לגבש הצעת חוק חלופית לחוק טל ולהציל את מעמדם של בני ישיבות ההסדר המשרתים בצה"ל.

אורלב הדגיש במכתבו כי "אם ראש הממשלה לא יצליח לגבש הצעת חוק חלופית עד ה- 1/8/12 יפגעו גם ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות הציוניות". אורלב ציין שהוא סבור כי "אין להסכים למצב שבגלל מחלוקת בקואליציה בסוגיה זו יפגעו הישיבות הציוניות. לעניות דעתי עמדתנו צריכה להיות לאשר את הצעת החוק שיזמנו בנושא באשר נועד להסדיר את מעמד ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות הציוניות".

עוד הדגיש אורלב כי מדובר בהזדמנות להפרדה בין הישיבות החרדיות שאינן משרתות לבין הישיבות הציוניות המשרתות בצה"ל. "אני מבקש להזמין לישיבת הסיעה את איגוד ישיבות ההסדר ואיגוד הישיבות הגבוהות הציוניות", ציין אורלב.