אורי אריאל: "תג מחיר זה פשע. ירי, בקבוקי תבערה ומכוניות תופת זה טרור"

אורי אריאל אמר את הדברים נגד כוונת לבני ואהרונוביץ להגדיר תג מחיר כטרור. הרב חיים נבון: "גרפיטי גזעני הוא מגעיל ומרושע. אבל הוא אינו איום על המדינה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/05/14 22:32 ז באייר התשעד

חברי כנסת ורבנים זועמים על כוונת שרת המשפטים ציפי לבני והשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ להגדיר את פעולות תג המחיר כטרור. השר אורי אריאל הגיב לדברים ואמר כי "תג מחיר הוא דבר חמור ביותר שאסור שיהיה במקומותינו ויש לעצור את הפושעים. כשלונם של כוחות המשטרה והשב"כ פעם אחר פעם להביא את הפושעים לדין לא הופך את המעשים הפסולים והמגונים האלה לטרור".

עוד הוסיף השר ואמר " טרור זה רצח ופגיעה חמורה על מנת להרוג. על ידי זריקות אבנים, ירי, בקבוקי תבערה, מכוניות תופת ועוד. חובה להבדיל בין טרור אמיתי לבין מעשים חמורים שאינם קרובים להגדרה של טרור".

גם הרב חיים נבון הגיב לדברים: "פגיעה אלימה ברכוש, כמו באירועי "תג מחיר" ביש"ע, הוא פשע שצריך להילחם בו. אלו אירועים שכנראה אחראית להם קבוצה קטנה של נערים פוחזים, והעובדה שטרם נעצרו ונענשו היא מחדל חמור של כוחות הביטחון. במקום לפטפט בתקשורת, שרים, לכו לעשות".

"גרפיטי גזעני הוא מגעיל ומרושע. אבל הוא אינו איום על המדינה או על הסדר הציבורי", הבהיר הרב. "הוא גרפיטי. כל המדינה מלאה בכיעור הזה. כאשר שרת המשפטים מתחלחלת מגרפיטי ומכנסת בגללו ישיבות חירום - והרי זה מה שהיה היום - זוהי פשוט צביעות".

הרב נבון הוסיף כי "הרהור אלים ומכוער של נערה בהתכתבות מייל פרטית אינו ראוי להתייחסות פלילית. תוך שני דפדופים בפייסבוק אפשר להגיע להתבטאויות הרבה יותר אלימות. ליד אוהדי הכדורגל היא מלאך צחור. רדו ממנה. מי שמכליל את כל מגוון התופעות הללו תחת הכותרת "תג מחיר", ותובע התייחסות זהה לכולן, אולי חושב שבכך יביא להכחדת העבירות הקלות; למעשה, בכך הוא מגחיך את העבירות החמורות".