אורי אריאל על סערת הזקנים: "דברים מכאיבים ומכעיסים"

השר אורי אריאל התייחס לפרשה שנחשפה ביום שישי האחרון בה הוכרחו עשרות טירוני חיל הנדסה להתגלח כתנאי ליציאה הביתה לשבת: אין לדברים הללו מקום בצבא הגנה לישראל אחרי 2000 שנות גלות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/16 10:38 יז באב התשעו

אורי אריאל על סערת הזקנים: "דברים מכאיבים ומכעיסים"
Roman Yanushevsky / Shutterstock.com, צילום: Roman Yanushevsky / Shutterstock.com

שר החקלאות, אורי אריאל קורא לרמטכ"ל בראיון לקלמן ליבסקינד ברדיו 'גלי ישראל' לבחון עוד פעם את ההנחיות והפקודות ובעיקר את ההתנהלות שלהם כי "לעיתים שיש אולי כוונה טובה אבל בין הכוונה לבין הביצוע, כל כך הרבה פשלות."

בסוף השבוע פרסמו בארגון 'צו 1' כי עשרות חיילים דתיים, טירונים בבית הספר להנדסה קרבית (בהל''ץ) אולצו השבוע להתגלח כתנאי ליציאתם הביתה לשבת. מתוך למעלה מ-60 חיילים בני ישיבות שהתגייסו בימים האחרונים להנדסה קרבית, רק בודדים קיבלו "פטור זקן" - אישור לגדל זקן כפי שנהגו לפני הגיוס לצה''ל. עשרות החיילים האחרים חויבו להתגלח.

בראיון אמר אריאל: "הדברים האלה גם מכאיבים וגם מכעיסים. אין להם מקום בצה"ל, צבא של עם ישראל שקם לאחר 2000 שנות גלות. אני חושב שטוב יעשה הרמטכ"ל, אם יבחן עוד פעם את ההנחיות והפקודות ובעיקר את ההתנהלות שלהם כי לעיתים שיש אולי כוונה טובה אבל בין הכוונה לבין הביצוע, כל כך הרבה פשלות."

כשהתבקש להתייחס לפקודה שאוסרת על חיילים מזוקנים להשתתף במסדר צבאי רשמי, השיב ח"כ אריאל: "אני לא מכיר את ההוראה הזו, בכל אופן אני חושב שאם זה נכון, זו בדיוק אחת הבעיות ואני חושב שאכן מתפקידנו (הבית היהודי). אני אבדוק את זה היום".