אורי אריאל: נשקול את צעדנו בעקבות אישור החוקה

יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל מאיים לפרק את האיחוד בין הבית היהודי למפלגתו? כך לפחות נראה. בהודעה לתקשורת שהוציא אמר "בימים הקרובים נתכנס, נדון במציאות החדשה ונחליט כיצד לפעול"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/09/14 22:26 טו באלול התשעד

אורי אריאל: נשקול את צעדנו בעקבות אישור החוקה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל הגיב בצער להעברת חוקת הבית היהודי הערב באוניברסיטת תל אביב ומפזר איום מסויים כי יפרק את האיחוד עם הבית היהודי. “לצערי בקשותינו להעביר חוקה משותפת לאחר איחוד המפלגות לא נענתה", אמר אריאל. “בימים הקרובים נתכנס באיחוד הלאומי, נדון במציאות החדשה ונחליט כיצד לפעול".

כזכור, בימים האחרונים דרש אריאל מבנט לעצור את אישור החוקה עד העברת האיחוד עם מפלגת תקומה, אך לטענתו בנט לא הגיב לדרישות. לאחרונה אמר גורם בכיר באיחוד הלאומי כי "תם עידן הנחמדות". לדבריו:

"המציאות בה האיחוד הלאומי ישב וניסה לשמר את האיחוד ובו בזמן נפתלי עשה הכל כדי למסמס את המפלגה נגמר. זה לא יקרה יותר. אנחנו לא מתכוונים לפרק את העסק כרגע אבל האיחוד הלאומי כמפלגה תחזור לבעוט. לא נשב בשקט עד שהסכם המיזוג יתקיים. המציאות בה רומסים אותנו ואז אומרים שאנחנו נחמדים נגמרה. תם עידן הנחמדות עם הבית היהודי. הם טוענים שהם הציגו לנו תנאים. איזה תנאים הציגו לנו? שלא יעשו משא ומתן דרך התקשורת".

מדובר במילים חריפות ביותר שלא נשמעו כבר יותר משנתיים בין שתי המפלגות, שרצו באופן משותף תחת השם הבית היהודי בבחירות האחרונות. על רקע העובדה כי החוקה עברה ברוב גדול ולכך יש לצרף את הדיווחים על כך שבנט ונתניהו מקדמים ריצה משותפת בבחירות הבאות, האפשרות כי תקומה והבית היהודי יתאחדו מתרחקת מרגע לרגע.