אורי אריאל נגד מתווה הכותל: "הפרה בוטה של הסטטוס קוו"

השר אורי אריאל נעדר מישיבת הממשלה כמחאה נגד מתווה הכותל. זאת בניגוד לדעתו של יו"ר מפלגתו נפתלי בנט שהצביע בעד המתווה

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 06/03/16 10:11 כו באדר א'

אורי אריאל נגד מתווה הכותל: "הפרה בוטה של הסטטוס קוו"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

בניגוד להסכמתו של יו"ר המפלגה נפתלי בנט למתווה הכותל, השר אורי אריאל הביע היום מחאה כנגד ההחלטה ליצור רחבה מעורבת שתשמש בעיקרה את הציבור הרפורמי. אריאל נעדר מישיבת הממשלה על מנת לערוך סיור בכותל המערבי, וסיפר כי ינהל מאבק נגד המתווה.

גורמים במערכת הפוליטית של 'הבית היהודי' אומרים כי מדובר בניסיון של השר אורי אריאל להציג את התנגדותו החריפה מול המתווה, לעומת בנט: "נפתלי בנט לא מתייחס למחאות, השר אריאל מעוניין להראות שבבית היהודי יש חברי כנסת שהכותל חשוב להם" .

כזכור, בסוף חודש ינואר, הציבוע יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, ושרת המשפטים איילת שקד, בעד המתווה. "זו הפרה בוטה של הסטטוס קוו של ראש הממשלה הטוען שצריך לשמור על הקיים כדי לשמור על שלמות הממשלה" אמר אריאל "שלחו לנו חומר מוגמר באשר לפשרה בכותל, שעה לפני שבת, אף אחד לא התייעץ איתנו ולא שאל אותנו כלום. הצבענו חמישה שרים בממשלה כנגד המתווה - הרב ליצמן, הרב דרעי, ,אזולאי אלקין ואנוכי. אנו פועלים כרגע לטובת מתווה יחד עם הרבנות הראשית שהיא מופקדת על הניהול והשימוש בכותל המערבי. אנו פועלים באופן נחרץ לטובת שמירה על הסטטוס קוו".

השר אריאל בסיור במקום(צילום: דוברות האיחוד הלאומי)

"צריך להבין שהתנועה הרפורמית רוצה לחדור לנושא הגירושים והנישואים- ולא ניתן לזה יד. יש עוד שבועיים לקבלת החלטה. שר הדתות צריך להתקין תקנות בהתייעצות עם הרבנות הראשית. ננצל את הזמן לייצר מתווה טוב יותר. צריך להבין שאך ורק הרבנות הראשית אחראית על הכותל".

כזכור, ביום שישי נפגש השר אריאל עם השר אזולאי וביקש ממנו לעכב את החתימה על הפשרה עם הרפורמים בכותל המערבי. אריאל אמר כי מהלך מסוג זה, יפגע באחדותו של העם היהודי :"הרפורמים בארץ ובעיקר מחו"ל, פוגעים במכוון בערכים היקרים לנו והכנסתם לכותל המערבי, בצד הדרומי, תפגע באזרחי ישראל שומרי המסורת. מאז ומעולם, רחבת הכותל היתה הגורם המאחד של העם היהודי ומתווה הפשרה יגרום לסכסוך מיותר ויפגע במסורת שחשובה לכולנו".