אורי אריאל מציע טרנספר לחתולי הרחוב

שר החקלאות הודיע על הפסקת סירוס החתולים עקב האיסור ההלכתי שבכך, ומציע פתרון חדש - העברת החתולים למדינה שתסכים לקלוט אותם. בארגוני בעלי החיים לא אהבו את הרעיון

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 02/11/15 11:01 כ בחשון התשעו

אורי אריאל מציע טרנספר לחתולי הרחוב
shutterstock, צילום: shutterstock

שר החקלאות אורי אריאל הודיע לאחרונה כי פרויקט סירוס החתולים שפעל בשנים האחרונות יופסק, כיוון שהוא מנוגד להלכה וכרוך בצער בעלי החיים. בידיעות אחרונות חשפו הבוקר כי במקום הליך הסירוס יפעל אריאל להעברת כמאה-אלף חתולי רחוב למדינה זרה שתסכים לקלוט אותם.

ההחלטה החדשה של השר אריאל הגיעה לאחר מחאת רשת גדולה להפסקת התכנית לסירוס החתולים, עליה חתמו למעלה מעשרת אלפים גולשים. בעצומה נכתב: "בעקבות החלטתך, עשרות מיליוני חתולי רחוב יגוועו ברעב והנטל הכספי הרב שגם ככה נופל על אזרחים טובים, רק יגבר ויחמיר. יש גורים בכל מקום, האמהות נדרסות והם נשארים לחסדה של המדינה".

זוהי לא הפעם הראשונה שהשר אריאל עוסק בענייני צער בעלי חיים באופן אקטיבי. לפני ראש השנה השיק משרד החקלאות קמפיין תקשורתי נרחב נגד השימוש בתרנגולות למנהג הכפרות, והפציר בציבור לבצע את מנהג הכפרות באמצעות שימוש בכסף. ארגוני בעלי החיים שיבחו אותו על המהלך בשעתו, אך הפעם, למרות שההצעה איננה כוללת פגיעה בגופם של בעלי החיים, נראה כי הפתרון מתקבל בפחות אהדה.