אורי אריאל לכיפה: מעריך שנגיע ל-14 מנדטים

יומיים בלבד לפני הבחירות, אומר שר הבינוי אורי אריאל ל"כיפה" כי הוא מאמין שהבית היהודי תגיע ל-14 מנדטים, אך מבהיר כי יש כברת דרך לעבור ויש לרכז מאמצים על מנת להביא בוחרים לקלפי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/03/15 16:17 כד באדר התשעה

"אני מעריך שנגיע ל-14 מנדטים. זה לא בכיס שלנו כמובן וצריך לעבוד על זה, אבל אם נעשה מאמץ נצליח להכניס את ענת רוט לכנסת. הסקרים מביאים לנו בין 12 ל-13 מנדטים, ומאמץ יביאו אותנו ל-14 מנדטים. הסקר האמיתי יהיה ביום שלישי בערב ועד אז חייבים לרכז מאמצים ולהביא בוחרים לקלפי".

כך אומר שר הבינוי אורי אריאל, המוצב במקום השני ברשימה המאוחדת הבית היהודי תקומה, מעט פחות מיומיים לפני תחילת ההצבעות לכנסת ה-20, וההכרעה על גורלה של הבית היהודי לצד מפלגות הימין השונות.

אריאל טוען כי למרות ניסיונותיו של ראש הממשלה ליצור מצב שווא כאילו אם לא יבחרו בליכוד הרכבת הממשלה תוטל על השמאל, בפועל לא כך הדבר. “התעמולה שעושה הליכוד לא צריכה להשפיע עלינו", אומר אריאל.

“הנשיא אמר כבר מספר פעמים שיטיל את הרכבת הממשלה על המפלגה אשר יהיו לה הסיכויים הגבוהים ביותר להרכיבה, ולא על המפלגה הגדולה ביותר. לכן, חייבים לעודד את הימין שיבוא להצביע, וכל מי שבוחר בית יהודי יקבל גם מפלגה שמייצגת אותו נאמנה וגם תמיכה בלתי מסוייגת בנתניהו". לדבריו, “אין אפילו פרשן אחד שאומר שסיכוייו של הרצוג להרכיב ממשלה גדולים מאשר נתניהו. אין להרצוג שום סיכוי להרכיב ממשלה".

אריאל התייחס גם לשאלה האם תהיה ממשלת אחדות - הרצוג נתניהו, והאם הבית היהודי יהיה שותף לממשלה שכזו. לדבריו, “אני לא רואה מצב של הקמת ממשלת אחדות היות ונתניהו לא רוצה בזה. ישנם פערים בתחום הכלכלי, בתחום הבטחוני, בנושא איראן ובנושא החברתי, ונתניהו וודאי לא רוצה לעשות רוטציה. אך אכן תהיה ממשלת אחדות נבחן מה יהיו קווי היסוד ונחליט האם ניכנס לממשלה כזו, אך כרגע זה לא עומד על הפרק. אנו מרוכזים כעת בניסיונות להקמת ממשלת ימין חרדים".

בשבוע שעבר פורסמו בכיפה דברים שאמר יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בהם קרא לאלו שכועסים על הבית היהודי להצביע לליכוד, ולאלו שכועסים על הליכוד להצביע הבית היהודי. אריאל מצידו טוען כי אין מקום לכעס על הבית היהודי, גם אם נעשו שגיאות כאלו ואחרות, וכי פגיעה בבית היהודי פירושה פגיעה בארץ ישראל.

"אני לא נמצא במקום כזה. זו טעות של חלק מהמצביעים שחושבים שהם מענישים אותנו בגלל תקלה כזו או אחרת. הם מענישים את ארץ ישראל ואת עצמם. כעס הוא לא יועץ טוב, ואני מציע לאנשים ללא ללכת שבי אחרי בלופים של יש עתיד ומפלגות אחרות".

"יש אי הבנה של חלק מהמצביעים מהציונות הדתית", ממשיך אריאל ואומר. “יש ניסיון של לפיו להוכיח כאילו הוא מתון. הוא טוען שהוא מוכן לדבר על הסנקציות הפליליות כאילו הוא לא זה שדחף לזה. זה ממש לא אמת. לפיד ופרי נלחמו על זה בצורה שאינה משתמעת לשני פנים. הם הרחיקו את מספר המתגייסים. אנחנו הצבענו אז נד ונפעל לשנות את זה בהסכם הקואליציוני עם הליכוד".

"דוגמא נוספת היא בכך שלפיד טוען שהוא בעד בניה ביהודה ושומרון רק 'שזה לא הזמן המתאים'. אנשים קונים את הבלופים האלו ונותים להאמין שהוא יוכל להסתדר איתנו. לאורך כל הקדנציה הוא התגאה בכך שהוא קיצץ את התקציבים לישיבות, ליו"ש - בערים ובגושים, ובכך שאין שיווקים כולל בירושלים. הוא אמר 'אני בעד אבל זה לא העיתוי'. זה אף פעם לא העיתוי מבחינתו. היום הוא טוען ההפך אבל זו תעמולת בחירות שלא עומדת בקנה המציאות".

בסיכום הראיון, קורא השר אריאל להגיע לעצרת הימין הערב, ומבהיר "צריך להפיח רוח חיים בבוחרים הפוטנציאליים. נעשה זאת בעצרת, בטלפונים למתלבטים ובכנסים שונים. אנחנו נמשיך עד השעה 10 בערב ביום שלישי ובעזרת השם נצליח".