אורי אריאל לכיפה: אין בי כעס על נפתלי בנט

ביום למחרת אישור האיחוד, אומר השר אורי אריאל ל'כיפה' כי הוא מקבל את הכרעת הרוב, ויפעל לקידום הבית היהודי כמפלגה גדולה ומשמעותית. על אורית סטרוק אמר: "מבחינתי לא הייתה שאלה בדבר ההתמודדות שלה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/12/14 16:28 כט בכסלו התשעה

אורי אריאל לכיפה: אין בי כעס על נפתלי בנט
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ביום למחרת אישור האיחוד בין תקומה לבית היהודי, השר אורי אריאל מתייחס בראיון ל'כיפה' לשאלות הבוערות שעלו במהלך השיחות אודות הפיצול מהבית היהודי, שאלת שילובה של אורית סטרוק במפלגתו של ישי והיחסים עם בנט.

"אין בי כעס על נפתלי בנט. אני לא אדם שכועס מטבעי", הוא אומר בהתייחסו למשא ומתן בינו לבין יו"ר הבית היהודי, משא ומתן שגלש יותר מפעם אחת לסכסוך תקשורתי ופומבי. “יש ביננו הבדלים בנוגע לדגשים מסוימים, למשל עד כמה צריך ללחוץ בעת הזו על נושא ארץ ישראל. אלו הבדלים טקטיים בעיקרם ואני מקווה שבישיבת עבודה שנקיים בסוף השבוע נגיע לסיכומים. אין בי שום כעס, יש המון עבודה וצריך להגיע לסיכומים. העברנו את מחיר מטרה היום ויש המון אתגרים בדרך. כעס זו לא תכנית עבודה. צריך להביא לניצחון של הציונות הדתית ואני מאמין שכך נעשה".

אתמול בערב הסתיימה סאגה בת חודשים בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי, כשכמאה ועשרה חברי מרכז האיחוד הלאומי תקומה הכריעו בעד ריצה משותפת עם הבית היהודי. לדברי אריאל "אני גאה במרכז. הרמנו כינוס מיום שישי בבוקר למוצאי שבת. אנשים באו בחנוכה, בהתראה קצרה וישבו עד שלוש בלילה בלי סדרנים או בתי דין וקיימו דיון מעמיק. המרכז הוכיח את בגרותו, ואני הודעתי שכל החלטה שתתקבל אני אקבל על עצמי ואפעל למימושה. המרכז החליט על איחוד וכך יעשה. שוחחתי עם השר בנט וקבענו ישיבת עבודה לסוף השבוע. עכשיו צריך לעבוד ולהוביל את העגלה קדימה".

אריאל מסביר מדוע צידד בריצה במסגרת מפלגתו של אלי ישי והסביר כי ההסתכלות הייתה על כלל המפה הפוליטית. “אני הדגשתי נקודה אחת מרכזית. יש כאן התמודדות בין ימין לשמאל ואין שום ביטחון שמפלגתו של ישי תעבור את אחוז החסימה בלעדינו. נוצר מצב בו אנו מפסידים 4 מנדטים במפלגה זו, ו-2 מנדטים נוספים עם עוצמה לישראל. כך, הימין יכול להיות במצב בו הוא מפסיד את הבחירות. יכול להיות שהבית היהודי יהיה גדול, ונעבוד כדי שיהיה כך, אבל אנו עלולים להפסיד את כל הקופה. היה מצב בו האיחוד הלאומי יכול היה להציל את עגלת הימין מהבוץ באמצעות כניסה למפלגתו של ישי".

בין הנושאים שעלו בימים לפני האיחוד, היה נושא שילובה של אורית סטרוק במפלגתו של אלי ישי. לדברי אריאל, למרות שמדובר היה בעניין רגיש, מבחינתו לפחות לא הייתה שאלה ומקומה של סטרוק לא היה בסכנה. “אני אומר בצורה הברורה ביותר: מבחינתי אין שום מצב בו מפלגה כלשהי תקבע לנו מי יהיו חברי הכנסת שלנו. אנחנו בוחרים אותם ואף אחד אחר". עם זאת הוא חושף, “אצל חלק מהחברים זה בהחלט היה פקטור".

בין היתר, אתמול יצאו חברי המרכז נגד דרכו של הרב דב ליאור, שתמך בפיצול ובריצה נפרדת עם אלי ישי. אריאל מסרב להתייחס לנושא בצורה משמעותית ואומר בממלכתיות, “אני וודאי לא מתפלמס עם הרב דב ליאור שליט"א. הוא מלווה אותנו שנים רבות ואני מקווה שהוא ימשיך איתנו".

לקראת סוף השיחה, נשאל השר אריאל מה מבטיח את קיום האיחוד בבחירות הבאות, והאם לא מדובר על דחיית הקץ. לדבריו, “אנחנו מתחילים עכשיו שיתוף פעולה מחדש, וככל שנעמיק את שיתוף הפעולה במשך תקומה, נתחזק יותר, ונגיע להבנות טובות יותר. ברור שהולכים כרגע לשתי מפלגות וסיעה אחת ולא למפלגה מאוחדת כפי שנקבע בעבר. מה הלאה? נדבר בהמשך".