אורי אריאל: "לא תומך בהפרדה בבתי החולים. מי שמצפה לזה עושה טעות"

שר החקלאות אורי אריאל, "לא מברך" את אמירותיו של חברו לסיעה בצלאל סמוטריץ' על ההפרדה בין היולדות הערביות ליהודיות, אך מוסיף: "לפי הסקרים, אני לא בטוח שאין רוב למגמה הזאת"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 07/04/16 11:09 כח באדר ב'

אורי אריאל: "לא תומך בהפרדה בבתי החולים. מי שמצפה לזה עושה טעות"
Roman Yanushevsky / Shutterstock.com, צילום: Roman Yanushevsky / Shutterstock.com

לא רק בנט מסתייג, גם שר החקלאות אורי אריאל מסיעת "האיחוד הלאומי" לא תומך בדבריו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', על ההפרדה בין היולדות הערביות ליולדות היהודיות בבתי החולים.

כזכור השבוע אמר סמוטריץ' כי הוא איננו מופתע שיש בתי חולים שמפרידין בין היולדות: "החיים יותר חזקים מהכל, יש פערים מנטאליים ולשני הצדדים יותר נוח להיות עם עצמם. זו ממש לא גזענות".

שר החקלאות אורי אריאל, בראיון לירון דקל ועמית סגל בגלי צה"ל טען כי ההפרדה אינה נכונה, אך לא כינה אותה כצעד גזעני :"אני אומר לכם שאני חושב ונוהג אחרת מסמוטריץ' בעניין הזה, כמי שנותח על ידי רופא ערבי, וילדיו נולדו בהר הזיתים וגניקולוג ערבי למשל יילד אלפי מתנחלים, וממש תורם לעלייה הדמוגרפית של האוכלוסייה הזו, אני חושב שזה צריך להיות אחרת".

אריאל טען כי ההפרדה לא נובעת מטעמים גזעניים, אלא מטעמי נוחות דתיים: "הבעיה היא שהמחלקות בבתי חולים יוצרות מרחבים כאלה, בהם ערבים עם ערבים ויהודים עם יהודים מסיבות שקשורות לדת. אני לא תומך בהפרדה. מי שמצפה לזה עושה טעות כי יש לנו יכולת בארץ הזאת לחיות ביחד, בכל מקום, זה מקרה יוצא דופן".

עם זאת, השר אריאל ביקש להדגיש כי סמוטריץ' לא גורם נזק לציבור, מכיוון שהוא ברובו תומך בעמדתו: "ההנחה שסמוטריץ' גורם נזק היא לא נכונה, לפי הסקרים בציבור הרחב אני לא בטוח שאין רוב למגמה הזאת, לכיוון הזה. אם אני מברך? אתם מבינים שלא".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן