אורי אריאל יוזם עלית יהודי התפוצות ליו"ש, זהבה גלאון ביקשה צו מניעה

לאור הצפי לגידול בעליה של יהודי התפוצות לארץ, ביקש השר אריאל מהישובים ביו"ש להיערך לקליטתם. בתגובה, ביקשה זהבה גלאון צו מניעה. אריאל: "האחרונה שיכולה להטיף לי על ציונות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/01/15 16:39 כג בטבת התשעה

אתמול הוציא שר הבינוי אורי אריאל מכתב לראשי הישובים ביהודה ושומרון בו הוא קורא להם להיערך לקליטת יהודים מהתפוצות, זאת בשל צפי לגידול העלייה בעקבות הפיגוע בצרפת. בתגובה, ביקשה יו"ר מרצ זהבה גלאון להוציא צו מניעה נגד המהלך, זאת מכיוון שלטענתה מדובר ברווח פוליטי וגידול היישובים ביו"ש במסווה של דאגה לעליה.

"לאור האירועים האחרונים והאפשרות כי גל העלייה הגדול מארצות אירופה וצרפת בפרט יגבר משמעותית בשנה הקרובה, קיימתי ישיבת הערכת מצב עם כלל גורמי המקצוע במשרד הבינוי ורשות מקרקעי ישראל על מנת לבחון את העבודה שנעשתה להיערכות לעליה המונית ארצה", כתב אוריאל במכתבו.

אריאל הוסיף: "מדינת ישראל היא ביתם של כל יהודי העולם. בעת הזאת כאשר האנטישמיות מתפרצת שוב עלינו לפעול בצורה המיטבית בכדי לקלוט את העולים בצורה חלקה. אין ספק שיהודי צרפת אשר חשים הזדהות עמוקה עם מפעל ההתיישבות הציוני ביהודה ושומרון ירצו בבואם ארצה לקבוע את מקום מושבם באחד מהיישובים ביו"ש".

בתגובה לכך, הודיעה גלאון כי תבקש להגיש צו מניעה כנגד המהלך, זאת לטענתה בשל ניסיון של אריאל לגרוף הון פוליטי, ולהגדיל את היישובים ביהודה ושומרון במסווה של דאגה לעליה. "עוד לא התקררו גופות הנרצחים בפיגוע בצרפת וכבר שר השיכון מחפש איך אפשר להשתמש בחרדה ובטראומה של הקהילה היהודית שם כתירוץ להכשיר עוד הרחבה של התנחלויות - וכמובן כעילה להעברות של עוד עשרות מיליוני ש"ח למנגנוני הבית היהודי, שיהיו המוציאים לפועל של היוזמה המבישה הזאת. די כבר! אין לכם בושה?”, כתבה גלאון, ואכן, הגישה היום (ד') את בקשהת לצו מניעה נגד המהלך.

השר אריאל התייחס אמש בביטול להצהרתה של גלאון ואמר: ״זהבה גלאון היא האחרונה שיכולה להטיף לי על ציונות. בניגוד לה ולשותפיה, היהודים בצרפת הם ציוניים אמיתיים אוהבי העם והארץ שרואים בהתיישבות בא״י חשיבות לאומית. בניגוד לזהבה ושות׳ שעסוקים בנהי ובכי אני עסוק בעשיה ופועל למציאת פתרונות לקליטת העולים בכל הארץ במיוחד ביישובים להם ביקוש רב מצד העולים. פניתי למועצת יש״ע כפי שפניתי לשלטון המקומי והמועצות האזוריות ואני לא מתכוון להתנצל על זה. אם זהבה רוצה להתלונן זאת זכותה. היא מביכה רק את עצמה״.