אורי אריאל הצביע נגד הקיצוץ בתקציב: מתנגד לקיצוץ קבוע

השר אורי אריאל ויו"ר ועדת הכספים ניסן סלומינסקי התנגדו לקיצוץ בתקציב. אריאל הסביר כי הוא מתנגד לקיצוץ קבוע וסלומינסקי קבע כי יתנגד לקיצוץ מהמשרדים החברתיים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 31/08/14 15:50 ה באלול התשעד

אורי אריאל הצביע נגד הקיצוץ בתקציב: מתנגד לקיצוץ קבוע
Shutterstock, צילום: Shutterstock

ממשלת ישראל אישרה היום (א') קיצוץ רוחבי בבסיס התקציב בסך 2% מבסיס התקציבים הממשלתיים. שר הבינוי והשיכון אורי אריאל הביע במהלך הישיבה את התנגדותו לקיצוץ רוחבי, קבוע, רב שנתי, ודרש קיצוץ חד פעמי לשנים 2014-2015 למימון דרישות הביטחון למבצע צוק איתן.

בנוסף, הביע השר אריאל תרעומת על כך ששרי הממשלה עודכנו רק דקות ספורות לפני כניסת השבת על היקף הקיצוץ הצפוי, בלא שניתנה למשרדי הממשלה האפשרות להביע את דעתם המקצועית. חברי הבית היהודי האחרים בממשלה, השר אורי אורבך והשר נפתלי בנט נמנעו ולא הצביעו בעד או נגד הקיצוץ הרוחבי.

מוקדם יותר היום (א') התראיין יו"ר ועדת הכספים ח"כ ניסן סלומינסקי בערוץ הכנסת והבהיר כי הודיע למשרד האוצר שאסור לקצץ מהמשרדים החברתיים וכן שלא יסכים לקיצוץ אם הוא יהיה קבוע. "אם הם החליטו לקצץ גם בבריאות וברווחה, אני אחזיר להם את זה. לא נסכים לזה בשום פנים ואופן. בנוסף, לא אסכים לקיצוץ אם הוא לא חד פעמי וקבוע. בשיכון לא אתן ללפיד לקצץ. ברווחה בבריאות אני לא אתן בכלל לקצץ, גם לא חד פעמי. אני מחכה שישתפו אותי בתור ועדת הכספים, מה שלא קורה בינתיים, אבל לא אתן ידי לקיצוץ".