אורי אריאל: הבניה ביו"ש אינה בגלל נתניהו אלא למרות נתניהו

שר הבינוי אורי אריאל התייחס בפאנל באפרת לבנייה ביהודה ושומרון ובירושלים והבהיר כי הבניה לא נעשתה בגלל ראש הממשלה אלא למרות ראש הממשלה. שטרן: הנכד שלי בהושעיה מקבל פחות מהנכד ביהודה ושומרון

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/03/15 11:15 יח באדר התשעה

אורי אריאל: הבניה ביו"ש אינה בגלל נתניהו אלא למרות נתניהו
מאיר אליפור, צילום: מאיר אליפור

"בשנתיים האחרונות שווקו 4000 יחידות דיור ביו"ש וירושלים. זה לא בגלל ראש הממשלה, זה למרות ראש הממשלה", תקף אמש (א') שר הבינוי אורי אריאל את ראש הממשלה לאחר שהאחרון טען כי בשנתיים האחרונות נעשתה בניה ביהודה ושומרון ובירושלים למרות הלחצים שהופעלו עליו.

בכנס ביישוב אפרת השתתפו אלעזר שטרן זאב אלקין, אורי אריאל וברוך מרזל. חבר הכנסת חיליק בר מהמחנה הציוני ביטל את השתתפותו בפאנל מאחר ודרש שלא לשבת לצידו של מרזל. את הכנס הנחתה שרה ב"ק.

חבר הכנסת אלעזר שטרן מסיעת יש עתיד טען במהלך הפאנל כי בהתנחלויות מקבלים תקציבים על חשבון אזורי פריפריה כמו הנגב והגליל. "הנכד שלי מהושעיה מקבל פחות מהנכד ביהודה ושומרון" אמר שטרן והוסיף דוגמאות להסעות וטיפולים פסיכולוגים שאותם מקבלים תושבי יהודה ושומרון יותר מאשר תושבים ממקומות שונים בארץ.

שר השיכון אורי אריאל אמר בכנס כי לדעתו יש חשיבות גבוה שסיעתו של אלי ישי תיכנס לכנסת ואף תקף את ראש הממשלה "הבית היהודי לא יוצא נגד מפלגת יחד" אמר אריאל והוסיף " אנחנו מתעסקים גם בתחומי יוקר המחיה. פעלנו להוריד את מחירי הדיור, נתנו תוספת של 25% לעובדי קבלן, הקמנו בית חולים סיעודי בנגב ועוד יוזמות רבות"

שר השיכון אמר עוד כי בשנתיים האחרונות שווקו 4000 יחידות דיור ביו"ש וירושלים. "זה לא בגלל ראש הממשלה, זה למרות ראש הממשלה" אמר, וציין כי "כחלון לא אומר מה עמדתו ביחס לבניה ביהודה שומרון וירושלים וזו בעיה רעיונית. אם כחלון הוא המשיח אני מוכן להיות החמור שלו"

זאב אלקין מהליכוד אמר כי "קרי בוודאי מרוצה מהכותרות בידיעות אחרונות. עד כה קרי טען, שישראל לא הסכימה לדברים שנטענו . גם ב 99 שכנעו את העם שמה שמעניין זה יוקר המחיה ולא הביטחון. אחרי הבחירות, ברק נבחר, החל גל טרור ואז הציבור הבין ששאלות קיומיות כן מעניינות אותו. כחלון בעבר יצא נגד הסכם עם הפלסיטנאים ופתאום עכשיו הוא ממלא פיו מים.

"גם בנושא החברתי מפיצים על הליכוד שקרים בנושא החברתי. לדוגמא ברשות ועדת הרווחה בכנסת עמד ח"כ חיים כץ שלא חשש להתעמת גם ראש הממשלה. 2/3 מהחוקים של שלי יחמוביץ הוגשו יחד עם חיים כץ אבל התדמית שהתקשורת בנתה זה שכץ עסקן מהתעשייה האוירית ושלי חברתית. מס הכנסה שלילי זה סילבן שלום מהליכוד. יש רשימה ארוכה", הוסיף אלקין ואמר.

"ממליץ שאנשים יבדקו העובדות ולא יתבססו ספינים. חברי הכנסת של הליכוד פעלו לאישור הבניה באפרת. גם חברי הכנסת מהבית היהודי עזרו. המריבה איננה מי הביא לבניה של יותר יחידות. אנחנו על סף דיון כמה יחידות מפנים. מי שלא מבין זאת לא מבין שעלינו להיערך לאתגר הזה. לצערי הימין ישן כי חלקים גדולים בציבור לא מבינים שעל זה הבחירות", אמר אלקין.

בין המתמודדים היה גם ישראל דנצינגר המייסד של סיעת "כולנו" שבראשה עומד השר לשעבר משה כחלון "שלום כנראה שלא יהיה בזמן הקרוב. בואו נדבר על העוני. אתם מאבדים את עם ישראל. רוב חברי נשארים בסיליקון ובברלין כי אתם מנותקים מהעם. בשביל שנצליח לקיים מדינה אלפי שנים צריך גם לבטל את הקרעים הרוחניים וגם את הפערים הכלכליים. צריך לבטל את הסכם הגז. במשך שנתיים ישבנו חמישים מומחים מובילים במדינה כדי לכתוב תוכניות, הצעות חוק והצעות מחליטים כדי לפעול להחזיר את המדינה לעם. משה כחלון יודע לעשות את העבודה. הוא לא בא מאולפני הטלוויזיה. ביחס לבניה ביהודה ושומרון, אנחנו בעד בניה בגושי ההתיישבות. מה שחשוב זה לא השיווק, צריך להתגבר על הבירוקרטיה. זה נכון באפרת אבל גם בלוד, תל אביב ויתר חלקי הארץ".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן