אורי אורבך למתנגדי החוקה: סוף הציונות הדתית?! קצת פרופורציות

השר אורי התייחס לטענות ח"כ שטבון ומתנגדי החוקה על צורך ב´מפלגה קטנה ואפקטיבית´ ואומר: "זו הפעם הראשונה בתולדות הפוליטיקה שנשמעת כמיהה להפסד"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/09/14 10:38 יד באלול התשעד

אורי אורבך למתנגדי החוקה: סוף הציונות הדתית?! קצת פרופורציות
אורי אורבך, צילום: אורי אורבך

השר אורי אורבך יוצא נגד מתנגדי החוקה החדשה. בניוזלטר שפרסם לגולשים אתמול (ב') התייחס אורבך לטענות כי עדיפה מפלגה קטנה ואפקטיבית על גדולה שאינה ברוח הציונות הדתית. “יש שמפחדים מכך שנהיה מפלגה גדולה וחסרת ייחוד. הם מעדיפים שנהיה מפלגה קטנה אבל ממוקדת בסקטור. הם יוצאים נגד 'רדיפה אובססיבית אחרי מנדטים'”.

"זו פעם ראשונה בתולדות הפוליטיקה שנשמעת כמיהה להפסד, מאמץ מרוכז כדי לקטון", כותב אורבך. “משגעון גדלות לשיגעון קטנות - אם נציגים שלנו יהיו בעצמם חס וחלילה שר החינוך או שר האוצר, איך נוכל להמשיך להיות שתדלנים אצל שר החינוך ואצל שר האוצר?”.

"ובכן", ממשיך אורבך. “כיוון שהייתי בכנסת הקודמת במפלגה מאוד קטנה, ועכשיו ברוך השם אנחנו במפלגה גדולה פי ארבע, הריני להודיע קבל עם ועולם שעכשיו הרבה יותר טוב. הייתי שם ושרדתי כדי לספר לכם שעדיף להיות ליד הנהג ולא כפות בבגאז', ושהדיבורים האלה על מפלגה קטנה ואפקטיבית הם דיבורי סרק שבכלל לא נובעים מדיון ענייני, אלא מרצון להיות לעומתי ודווקאי. ממש מזכיר את בני ישראל היוצאים מבית עבדים אבל נזכרים בערגה בדגה, בבצלים ובשומים שאכלו במצרים".

אורבך מתייחס לטענות נגד החוקה החדשה ומסביר כי "זו הצעה מאוזנת, מצוינת. המועמד המוביל את הרשימה הוא משמעותי מאוד לתוצאות הבחירות. צריך לאפשר למי שמביא את עיקר הקולות, לבצע תיקונים ברשימה, אם יש צורך בכך. שיטת הפריימריז היא טובה, אבל לא מושלמת. אם היושב-ראש הנבחר יראה שדמויות מסוימות עשויות להוסיף כוח וגיוון לרשימה - יש לתת לו לעשות זאת".

"מה שמקומם במיוחד הם הטענה כי 'זה הסוף של הציונות הדתית', ו'הופכים ממפלגת יחד למפלגת יחיד'”, כותב אורבך. “הלו, תרגיעו, קצת חוש מידה. אני מציע לפוליטיקאים לחיות בחדר שיש בו חלונות ולא רק ראי. כי מחלון רואים גם את הזולת ואת מה שקורה בחוץ. בחדר שיש בו רק ראי אתה רואה רק את עצמך".