אורי אורבך: להוציא את התועלת הגדולה ביותר מההחלטה על הפסקת אש

השר אורבך מציג עמדה לא שגרתית באשר להחלטת הקבינט על הפסקת אש. לדבריו "החלטה מבצעית מדינית על הפסקת אש היא לגיטימית גם כשהיא מוטעית. אין צורך בשימוש במילים גבוהות על ´להכריע את החמאס´"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/07/14 12:21 יז בתמוז התשעד

אורי אורבך: להוציא את התועלת הגדולה ביותר מההחלטה על הפסקת אש
אורי אורבך, צילום: אורי אורבך

השר אורי אורבך מגיב להחלטת הקבינט על הפסקת אש בצורה לא שגרתית. "אמנם אינני חושב שההחלטה על הפסקת אש כעת היא הנכונה ביותר, אבל צריך עכשיו להוציא את התועלת הגדולה ביותר מההחלטה. אין צורך בכל המילים הגבוהות על "להכריע את החמאס", וממש לא מומלץ לייצר תחושת כישלון כשיש הישגים רבים במבצע שהסתיים", הוא כתב הבוקר (ג') בדף הפייסבוק שלו.

"כן, כל אחד מבין שיהיה בעתיד סיבוב נוסף היום, מחר או בעוד שנה. אבל ככה זה כשהשכנים שלנו הם ערבים-חמאסניקים. החלטות קבינט וממשלה צריך לקבל על סמך הערכות רציניות וגם על סמך נתונים קונקרטיים שלא תמיד חשופים לעין הציבור. החלטה מבצעית-מדינית על הפסקת אש היא לגיטימית גם כשהיא מוטעית ואין עניין לנצל אותה לצורך רווחים פוליטיים קצרי-מועד. הלכידות והאחדות שהופגנו פה מאז חטיפת הנערים וגם במהלך "צוק איתן", הם נכס שגם לו יש משמעות ביטחונית וחברתית", הוא מוסיף.

"אז יש טוקבקיסטים ומפגינים אלימים מימין, ומולם יש כמה כותבי מאמרים הזויים ב"הארץ". אלו וגם אלו לא יוכלו לרוח האחריות והסולידריות של הרוב המוחלט והמאמין בנצח ישראל של בני העם שלנו", אומר השר.

"גם אם הפסקת האש לא תחזיק מעמד, ודאי שלנכונות של ישראל להפסיק את האש עשויה להיות משמעות ולהעניק תמיכה מדינית להמשך המערכה הצבאית. גם זה שיקול"

"זה לא עסק פשוט להיות בממשלה ובקבינט. צריך תמיד למצוא את האיזון בין החשש ממלחמה ומאבידות לבין הששון אלי קרב. אבל למרות הערבים והחמאס, למרות הנוקמים והמתלהמים, התבוסתנים ומרפי הידיים וכל שונאי החינם, למרות הרקטות והקסאמים, אנחנו פה ואנחנו ננצח. אנחנו מנצחים".